پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:22 - 1402/01/07
حکایت شترمرغ های هرسین /

مدیریت جزیره ای کار دست مسوولین هرسین داد

متاسفانه هر از چند گاهی شاهد انجام برنامه های ساختار شکنانه در این مجموعه هستیم که ظرفیت های فرهنگی موجود را در حاشیه قرار می دهد.

به گزارش دیوانگاه  //یادداشت//  میراث جهانی بیستون شامل مجموعه‌ای از ارزش‌های فرهنگی و طبیعی و تاریخی است که در بستری از زمان، در یک حریم دور هم گرد آمده اند و وظیفه ذاتی پایگاه میراث جهانی بیستون؛ حفاظت، صیانت ومعرفی تمامی این ارزش‌ها است.

 

 

از طرفی وجود شرایط مطلوب زیست‌محیطی، وجود رودخانه‌ها و واقع شدن این محوطه درمسیر شاهراه ارتیاطی این مجموعه را به یک ظرفیت بی نظیر تبدیل کرده است.

 

 

متاسفانه علی رغم این موضوعات مطرح شده هر از چند گاهی شاهد انجام برنامه های ساختار شکنانه در این مجموعه هستیم که ظرفیت های فرهنگی  موجود در حاشیه قرار می دهد.

 

 

 اینکه مدبریت این مجموعه جهانی چقدر می‌تواند سخت باشد که هر از چند گاهی شاهد این ناهنجاری ها باشیم جای خود دارد  ولی از طرفی سوال اساسی اینجاست که چرا اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان  که این قبیل مجموعه ها زیر نظر آنها فعالیت دارد از سیر نظارت ها به شکل ناباورانه ای حذف می‌شود.

 

 

طبق بررسی ها قرار بود با همکاری اداره میراث شهرستان غرفه های جهت استفاده و عرضه محصولات فعالان صنایع دستی برپا شده و بصورت رایگان در اختیار آنها قرار داده شود ولی این طرح نیز بنا به دستور مسئولین حذف میشود و یک شرکت سرمایه گذار جایگزین آن میشود.

 

 

از طرفی چرا مدیران ارشد شهرستان باید با این روال موفقت کنند که مجموعه گردشگری جهانی همچون بیستون به صورت جزیره ای مدیریت شود و هیچ نظارتی از سوی شهرستان برآن صورت نگیرد.

 

 

انتظار میرود مسئولین ازظرفیت سرمایه گذران در راستای ارتقاء  زیر ساخت های گردشگری  و همچنین ساماندهی مراکز فرهنگی و بالا بردن میزان اقامت گردشگران در این مکان استفاده کنند والا حذف کردن مدیران از چرخه نظارت ها به بهانه جذب سرمایه گذار چیزی عاید شهرستان نمی کند.