پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه09:47 - 1402/01/22

شعار سال نقشه و چراغ راهنمایی برای پشت سر گذاشتن مشکلات است

امام جمعه هرسین گفت: شعار سال نقشه و چراغ راهنمایی برای پشت سر گذاشتن مشکلات و خنثی کردن نقشه های دشمنان و رسیدن به پیشرفت بیشتر درکشور است.

حجت الاسلام رضایی در گفتگو با خبرنگار  دیوانگاه با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری در اظهار داشت: سنت نیکو و حکیمانه نامگذاری در ابتدای هر سال، از سال ۷۸ توسط رهبر معظم انقلاب پایه‌گذاری شد؛ سنتی که هدف آن توجه و تمرکز ویژه مردم و مسئولان بر چالش ها و مشکلات کشور و توجه به شرایط موجود بوده است. 

 

 

امام جمعه هرسین افزود: اگر چه همگان مورد خطاب قرار داده می شوند اما «دولت» به عنوان اصلی‌ترین مجری برنامه‌های کشور در صدر لیست مخاطبان در شعار هر ساله قرار می گیرد. در واقع شعار سال نقشه و چراغ راهنمایی برای پشت سر گذاشتن مشکلات و خنثی کردن نقشه های دشمنان و رسیدن به پیشرفت بیشتر درکشور است. 

 

 

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است با تشدید جنگ اقتصادی و اعمال گسترده تحریم‌های ظالمانه دشمنان جهت بی اعتمادی و ناامید کردن مردم به نظام اسلامی، شعارهای سال نیز در مسائل اقتصادی بیان شدند تا ضمن اشاره به نقاط ضعف، مسئولان را به سمت  بهبود و تقویت شرایط معیشتی و اقتصادی در کشور سوق دهند.

 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: به نظر می‌رسد تکرار و تداوم موضوعات اقتصادی در شعار سال‌های اخیر، علاوه بر آنکه اهمیت توجه ویژه به این حوزه و حل مشکلات آن را نشان می‌دهد، می‌تواند حاکی از آن باشد که اهداف و برنامه‌ها آنطور که مد نظر بوده است محقق نشده و جامه عمل به آنها پوشانده نشده است.

 

 

خطیب جمعه هرسین افزود: بنابراین با توجه به تذکرات رهبر حکیم انقلاب اسلامی در خصوص تلاش در راستای بهبود شرایط معیشتی مردم، با همکاری و صبر انقلابی مردم فهیم و با بصیرت و نیز اهتمام ویژه و انقلابی مسئولان ،اقدامات مؤثری در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن که یکی از اضلاع جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی است برداشته شود.