پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه18:32 - 1402/02/01
امام جمعه هرسین :

در موضوع حجاب همه ارگان ها باید وظایف خود را انجام دهند/ حل کردن همه مسائل با رفراندوم ساده اندیشی است

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: اخیراً عده‌ای بحث رفراندوم را مطرح می‌کنند که اگر نگوییم از سر غرض ورزی و تسویه حساب سیاسی است خوشبینانه این است که ساده اندیشی است ، آیا می شود همه مسائل را با رفراندوم حل کرد؟

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام و المسلمین رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن قبولی طاعات و عبادات و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر اظهار داشت عید سعید فطر یکی از اعیاد مهم مسلمانان است و عید به معنای بازگشت به فطرت پاک الهی است فقط در دین اسلام است که این جمعیت در یک روز مشخص و در یک نقطه جمع می شوند و به سوی یک نقطه نماز می گذارند، این نشانه تقوای الهی و یک حرکت سیاسی است.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به اهمیت زکات فطره افزود : زکات فطره مکمل و تمام کننده روزه است هم حافظ جان  است و با پرداخت آن نیاز نیازمندان رفت میشود، اگر همه مردم به پرداخت وجوهات شرعی اهتمام داشته باشند همه مشکلات اقتصادی جامعه رفع میشود.

 

وی با اشاره به شبهات فضای مجازی در خصوص نحوه روابط سیاسی جمهوری اسلامی با جهان حاطرنشان کرد : لازم است پاسخ آنها داده شود یکی از این شبهات این است که چرا جمهوری اسلامی ایران روابط با چین روسیه و عربستان را برقرار میکند ولی از دشمنی با رژیم صهیونیستی دست بر نمی دارد.

 

خطیب جمعه هرسین افزود: علت دشمنی با رژیم صهیونیستی یک موضوع ساده نیست، این رژیم در واقع نگهبان منافع غرب در منطقه است و لذا در یک گرد آبی قرار گرفته که هر چه دست و پا میزند بیشتر فرو میرود ، وضعیت امروز یمن و سوریه نشان می دهد که مقاومت و صبر انقلابی بهتر از سازش با دشمن جواب میدهد هر کشوری که از گفتمان انقلابی ایران تبعیت کرد نه تنها آسیب نمی‌بیند بلکه پیشرفت می کند.

 

وی تصریج کرد: آمریکا  به رژیم سعودی پیام داده است که تا پایان جنگ اوکراین با ایران توافق نامه ای امضا نکند ولی رژیم سعودی به این حرف ها گوش نداد چون می داند آمریکا تکیه گاه محکمی نیست و تعریف آنها از عربستان نه یک هم پیمان بلکه یک گاو شیرده است.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: فراموش نمی کنیم که عده ای ساده لو ح و خائن در بحث مقابله با کرونا ایران تحقیری می کردند و ایران را به تمسخر می گرفتند ولی امروز ایران خودش تولید کننده و صادر کننده واکسن کرونا است در حالی که ما در فرودگاه های آمریکا و کشورهای اروپایی شاهد ماسک دزدی از هم‌پیمانان خودشان بودیم.

 

امام جمعه هرسین افزود: عده ای در داخل کشور می گفتند که دوران گفتمان موشکی تمام شده است و الان دوران گفته گفتمان تمدن ها است ما هم این موضوع را قبول داریم ولی سوال این است که با چه کسی ما در برجام نقد دادیم ولی به نسیه عمل نشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در همه توطئه ها ما فقط رفع توطئه کردیم و با همه این نقشه های شیطانی به این پیشرفت رسیدیم اگر این کارشکنی ها نبود صعود ما به مراتب بیشتر بود عنوان می‌کنند که اگر رژیم پهلوی بود به این پیشرفت ها هم می رسیدیم این یک خیال باطل است چرا در دوران پهلوی به این رشد نرسیدیم در آن زمان که خبری از تحریم نبود و با اسرائیل هم ارتباط داشت.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: عده‌ای یا منصف نیستند یا جاهل هستند و یا مغرضند و نمی خواهند این مطالب را بپذیرند چرا دستاورد ها را نمی بینند؟ جهاد تبیین یعنی بیان دستاوردها و روحیه امید به جامعه دادن،  دشمن می خواهد ما را ناامید کند.

 

خطیب جمعه هرسین افزود: از تدابیر مقام معظم رهبری در کنار مقابله با جنگ ترکیبی دشمن کاهش وابستگی به دلار در مبادلات است نه فقط در کشور ما بلکه در خیلی از کشورها حتی اروپا در صدد کاهش وابستگی به دلار هستند.

 

وی تصریح کرد: اخیراً عده‌ای بحث رفراندوم را مطرح می‌کنند که اگر نگوییم از سر غرض ورزی و تسویه حساب سیاسی است خوشبینانه این است که ساده اندیشی است ، آیا می شود همه مسائل را با رفراندوم حل کرد؟ تنها کشوری که در دنیا دو بار قانون اساسی را به رفراندوم گذاشت جمهوری اسلامی ایران بود خیلی از این کشورهای مدعی حتی قانون اساسی هم ندارند و به صورت پادشاهی اداره می شوند.

 

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در فتنه اخیر جوان ما را سلاخی کردند هیچ حرفی و موضع‌گیری نشد آنجا هم مردم وجود داشت، اکثریت مردم خواستار جمع کردن آشوب ها و بی حجابی بودند اما عده‌ای برای خوشایند اینکه آن عده کم را به سمت خود بکشاند و یا برای انتخابات آینده مجلس سکوت کردند و حرفی نزدند،  این سکوت معنادار را مردم می دانند و می فهمند که چرا آنها حرفی نمی زنند.

 

خطیب جمعه هرسین افزود: اگر بنا باشد که ما از مسلمات دین و از آزادی اجتماعی دینی بهره برداری شود عده‌ای سوء استفاده می کنند که بی حجابی را به رفراندوم بگذارید این مسلم دین و دستور شرع و قرآن است و عقل و شرع و عرف می پذیرد حجاب را ولی  ولنگاری را نمی پذیرد و ملت ما خواهان این نیست.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: رفراندوم جز عوام فریبی نیست اگر این را میخواهید راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس را ببینید و حضور مردم در تشییع جنازه شهدای مدافع امنیت را ببینید، ما مدیون تدابیر حکیمانه امامین انقلاب هستیم که در سایه تبعیت از ولی فقیه یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن نیفتاد و در سایه تدابیر امامین انقلاب به این رشد چشمگیر رسیدیم،  شهدا زودتر از ما متوجه این وضعیت شدند.

 

خطیب حمعه هرسین افزود: تشکر و سپاس داریم از زحمات عزیزان ما در فرا جا و خصوصاً سردار رادان که با روحیه انقلابی وسط میدان آمدند و عملاً نشان دادند و پیگیری کردند مطالبه عمومی مردم را،  ما هم ضمن حمایت از این مطالبه عمومی از دستگاههای فرهنگی و اجرایی ، مجلس و دولت می‌خواهیم که نسبت به این موضوع حجاب ورود کنند و وظیفه ذاتی خود را انجام دهند.نباید کنار بکشیم و نیروی انتظامی را جلو بیندازیم ، نباید این نیرو را هزینه کرد دانشگاه‌ها و ارگان های فرهنگی ما هم باید وظیفه ذاتی خود را انجام دهند.