پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه14:18 - 1402/02/18
فرماندار هرسین:

با وجود ۲۶ مرغداری فعال مشکلی در راستای تامین مرغ نداریم

فرماندار هرسین در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: با وجود ۲۶ مرغداری فعال مشکلی در جهت تامین گوشت مرغ در شهرستان نداریم ولی به جهت عدم وجود سردخانه مرغ مازاد ذخیره نمی‌شود.

به گزارش دیوانگاه ،فرماندار هرسین در ابتدای این جلسه بر ارتقای شاخصه های شعار سال برای پیشگیری از وقوع و رفع مشکلات اقتصادی در سطح کلان و همچنین در شهرهای کوچک تاکید کرد.

 

وی ادامه داد : تکلیف مهمتری بر عهده فعالان اقتصادی و صنعتی در جهت تحقق اهداف شعار سال قرار دارد و حال با توجه به تحریم های ظالمانه و فزاینده دشمنان این تکلیف صد چندان شده‌ اشت.

 

وی همچنین به تشریح نقش پر رنگ فعالان اقتصادی و تولید کنندگان در تحقق شعار سال و برنامه های اقتصادی پرداخت و تصریح کرد : فعالان حوزه اقتصادی با کار جهادی و رعایت انصاف می‌توانند از مهمترین عوامل توسعه اقتصادی کشور باشند.

 

فرماندار هرسین در بخش دیگری از سخنانش به بیان دستور کار جلسه پرداخت و افزود : ۱۰ واحد مرغداری به تعداد ۲۲۰ هزار قطعه آماده عرضه مرغ در شهرستان هستند و روزانه از آنان بازدید می‌شود.

 

فرماندار شهرستان هرسین افزود : طبق برنامه ریزی های بعمل آمده مرغ تولیدی این واحد ها با نظارت جهاد کشاورزی و دامپزشکی پس از تحویل به کشتارگاه‌های صنعتی وارد شهرستان می‌شود.

 

موسوی چشمه کبودی بیان داشت : با وجود ۲۶ مرغداری فعال مشکلی در جهت تامین گوشت مرغ در شهرستان نداریم ولی به جهت عدم وجود سردخانه مرغ مازاد ذخیره نمی‌شود.

 

سید برزو موسوی چشمه کبودی فرماندار شهرستان هرسین در بخش دیگری از سخنانش خواستار تسریع در صدور مجوز سردخانه و تسهیل در بروکراسی اداری به منظور احداث سریعتر و به موقع سردخانه توسط متقاضی ایجاد آن شد و از مدیریت جهاد کشاورزی و دامپزشکی خواست اهتمام ویژه ای در این راستا داشته باشند.

 

فرماندار هرسین همچنين در نظارت هر چه بیشتر بر روند عرضه مرغ تولیدی مرغداری ها تاکید کرد و بیان داشت : به منظور پیشگیری از بروز هرگونه خللی در "توازن" تولید مرغ و عرضه آن در بازار باید مراقبت های های لازم صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد : تمام مرغ تولیدی پس از تحویل به کشتارگاه‌ باید وارد شهرستان شود و در صورت وجود مازاد برای متقاضیان شهرهای دیگر ارسال شود.

 

موسوی چشمه کبودی بیان کرد : با توجه به نظریه کارشناسان شهرستان مرغ نژاد آرین در چرخه جوجه ریزی تا تولید نهایی بازدهی بیشتری دارد و می بایست جهاد کشاورزی طی نشستی با مرغداران نسبت به اطلاع رسانی این موضوع اقدام نماید.

 

فرماندار هرسین در ادامه جلسه از مسئولین مرتبط خواست در خصوص ذخیره سازی نهاده های مورد نیاز مرغداری ها در شرایط استاندارد تحقیقات لازم را بعمل آورده تا در صورت امکان مرغداری ها بتوانند نسبت به ذخیره سازی و استفاده از محاسن آن اقدام نمایند.

 

موسوی چشمه کبودی در تکمیل این موضوع گفت : با توجه به افزایش قیمت تغذیه مورد نیاز مرغ ، ذخیره سازی حداقل دو دوره ای نهاده می‌تواند از لحاظ اقتصادی برای دامداران به صرفه باشد.

 

از دیگر مواردی که فرماندار هرسین بر اجرای آن در این شهرستان تاکید کرد لزوم برنامه ریزی های زمان بندی شده ، نظارت مستمر در چرخه تولید و عرضه گوشت مرغ ، ممانعت از خروج خارج از روال قانونی مرغ از شهرستان و حذف واسطه ها و دلالان بود.