پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:56 - 1402/02/18

جلسه هماهنگی جهت برگزاری کنگره شهدای ۹۸۰۰شهید استان کرمانشاه در هرسین

شورای اداری شهرستان با محوریت هماهنگی جهت برگزاری کنگره شهدای ۹۸۰۰شهید استان کرمانشاه با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه و مسئولین شهرستان تشکیل جلسه داد.

به گزارش دیوانگاه ،شورای اداری شهرستان با محوریت  هماهنگی جهت برگزاری کنگره شهدای ۹۸۰۰شهید استان کرمانشاه با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه و مسئولین شهرستان تشکیل جلسه داد.

 

 

برزو موسوی فرماندار هرسین در ابتدای این جلسه اظهار داشت:  در کلام امامین انقلاب  بر زنده نگه داشتن نام ‌ و یاد شهدا و ادای احترام به شهدا تاکید فراوان شده است.

 

 

فرماندار هرسین افزود: این فرهنگ ایثار و شهادت باید سینه به سینه منتقل شودو انشاالله که بتوانیم برنامه های این کنگره را به خوبی انجام دهیم

 

 

در ادامه حجت الاسلام رضایی امام جمعه هرسین در سخنانی اظهار داشت: یکی از مواردی که علل برگزاری این جلسات را روشن می‌کند این است که دشمن در دو بعد با ما درگیر شده است،  یکی جنگ سخت که نتوانست کاری بکند و دوم جنگ نرم که در این عرصه درگیر شدیم و دربرخی موارد دچار چالش شده ایم.

 

 

امام جمعه هرسین افزود: یکی از برنامه هایی که می توان بوسیله آن با این جنگ مقابله کرد همین برگزاری یادواره های شهدا و ترویج این فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در وصیت نامه شهدا بر دو مورد تاکید شده است اول، تبعیت از ولی فقیه و دوم، موضوع حجاب است، اگر بتوانیم این موضوع ها را در کنار این برنامه ها قرار دهیم می‌تواند تاثیر گذاری خوبی داشته باشد.

 

 

در پایان سرهنگ موسوی فرمانده سپاه ناحیه هرسین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان اظهار داشت:این جلسه به نام و یا شهدا برگزار شده است و خدا را شاکریم در زمانی این برنامه برگزار می‌شود که میتوانیم در این راستا خدمتگذاری کنیم.

 

 

وی افزود: این گنگره ملی شهدا بناست در شهر و محلات ما بوی شهدا به خود بگیرد و بناست که تمامی برنامه ها با نام و یاد شهدا برگزار  شود.