پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه10:11 - 1393/12/17
جلسه هماهنگي و برنامه ريزي روز بزرگداشت شهداء در هرسین/

یاور محمدی: بايد با معرفي عقايد ، شخصيت و آرمانهاي شهداء دين خود را به آنان ادا كنيم/سرهنگ بهشتی راد:وضعیت موجود یادمان شهدای گمنام هرسین نشان از مظلومیت شهدا دارد

فرماندار هرسین در جلسه هماهنگي و برنامه ريزي روز بزرگداشت شهداء گفت:بايد با معرفي عقايد، شخصيت و آرمانهاي شهداء دين خود را به آنان ادا كنيم و بايد فضا را به گونه اي تغيير دهيم كه نسل هاي جديد راه و مسير شهداء را بخوبي درك كنند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،یاور محمدی فرماندار هرسین در جلسه هماهنگي و برنامه ريزي روز بزرگداشت شهداء گفت:بايد با معرفي عقايد ، شخصيت و آرمانهاي شهداء دين خود را به آنان ادا كنيم و بايد فضا را به گونه اي تغيير دهيم كه نسل هاي جديد راه و مسير شهداء را بخوبي درك كنند.
وی افزود واژه شهید وشهادت بقدري اثرگذار است كه جامعه و مردم ما همواره تحت تأثير بركات آن هستند و حماسه هاي زيادي آفريدند و ما بايد رشادتها و خدمات شهدايمان را بيش از پيش براي مردم مخصوصاً نسل هاي جديد تبيين كنيم .
فرماندار هرسين ادامه داد بايد با معرفي عقايد ، شخصيت و آرمانهاي شهداء دين خود را به آنان ادا كنيم و بايد فضا را به گونه اي تغيير دهيم كه نسل هاي جديد راه و مسير شهداء را بخوبي درك كنند و بشناسند .
محمدي در ادامه يادآور شد عمل به وصاياي شهدا چراغ راه ماست و ما بايد با عمل به وصاياي آنان راه ايثار و شهادت را ادامه دهيم .
وي خاطرنشان کرد گسترش فرهنگ ايثار و شهادت باعث دور شدن فساد و تباهي از جامعه مي شود و اين ايثار است كه به زندگي انسان معنا و مفهومي واقعي مي بخشد و باعث ميشود كه انسانها معنويت و كمال را بخوبي تجربه كنند .
فرماندار هرسين از برگزاري يادواره شهداي شهرستان در روز 21 اسفند خبر داد وو همچنین کاشت درخت در مزار شهدای گمنام شهرستان در این ایام خبر داد و اظهار داشت مردم شهرستان هرسين 581 شهيد ، جانباز و آزاده را به ميهن اسلامي خود تقديم كرده اند .
در ادامه سرهنگ بهشتی فرمانده سپاه ناحیه هرسین در این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به وجود قبورشهدای گمنام در شهرستان اظهار داشت روند ساخت یادمان شهدای گمنام نشان از مظلومیت و گمنامی این شهدا در شهرستان دارد چراکه وضعیت موجود یادمان شهدای گمنام در شأن آنها نیست و امیدواریم در سال جاری با توجه مسئولین و در نظر گرفتن بودجه مناسب این مهم انجام شود.
 وی با اشاره به خدمات صورت گرفته توسظ سپاه ناحیه در ضمینه تکریم خانواده شهدا و ایثارگران خاطرنشان کرد با توجه به اینکه هرسین بیشترین رزمنده را در بین شهرستان های همجوار در جریان جنگ تحمیلی داشته است از ابتدای سال جاری تا کنون توانسته ایم بیش از 150مورد سرکشی از خانواده های معظم شهدا انجام دهیم و خدمت به خانواده شهدا را وظیفه خود می دانیم.
فرمانده سپاه ناحیه در ادامه جمع آوری آثار شهدا را از جمله برنامه های سپاه ناحیه عنوان کرد افزود در این زمینه آثار جمع آوری شده به کنگره 9800شهید استان کرمانشاه ارسال شده است.
گفتنی است پیکر مطهر شهدای گمنام هرسین در 26/3/91وارد شهرستان شد ولی متأسفانه بعد از گذشت دو سال نیم از این ماجرا هنوز از داشتن یادمان محروم هستند.