پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه14:52 - 1393/12/24

کسادی بازار شب عیددر هرسین/یارانه هم نتوانست سکوت بازار را بشکند

بازار شب عید برای مردم و به خصوص فروشندگان و مغازه داران یاآور رونق کسب و کار و شلوغی بازار می باشد چیزی که این روز ها و در ایام پایانی سال و آغاز سال جدید در هرسین کمتر به چشم می خورد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،بازار شب عید برای مردم و به خصوص فروشندگان و مغازه داران یاآور رونق کسب و کار و شلوغی بازار می باشد چیزی که این روز ها و در ایام پایانی سال و آغاز سال جدید در هرسین کمتر به چشم می خورد.
با توجه به اینکه در بحث اقتصاد هر کشور و چرخه بازار مردم به عنوان تولید کننده و مصرف کننده در هر دو طرف این بازار قرار دارند وضعیت بازار شهرستان هرسین به گونه‌ای است که رکود در بازار شاهد هستیم اگر چه در حوزه صادرات کشور شاهد افزایش بوده‌ایم اما در فضای کسب و کار رونق لازم وجود ندارد..
البته انتظار این بود که با پرداخت یارانه ها یک تحرکی به بازار وارد شود ولی این امر هم ، چندان سبب رونق خرید و فروش نشده است، چراکه آنگونه که فروشندگان می‌گویند، بیشتر حضور مردم در این ایام در بازار نمایشی است و مردم صرفأ قیمت می پرسند و خبری از خرید نیست..
عده ای از فروشندگان که بساطشان را در کنار خیابان پهن کرده بودند در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه اظهار داشتند وضعیت بازار با توجه به موقعیتی که در آن قرار داریم راضی کننده نیست و از هر ده ها خریدار که مراجعه می کنند حتی در اوقات پر رفت و آمد یک نفر خرید می کند و بقیه فقط نظاره گر هستندو این به قدرت خرید مردم بر می گردد.
یکی دیگر از مغازه که به شغل خیاطی مشغول است در این رابطه با اظهار نارضایتی از وضعیت موجود افزود سال گذشته وضعیت تقاضا در بازار به گونه ای بود که مجبور بودیم سفارشات خود را به صورت شبانه روزی دوخت کنیم ولی امسال حتی جرأت تقاضا و گرفتن پارچه جدید هم نداشتیم چراکه با این وضعیت متضرر می شدیم
وی افزود در حال حاظر هم به ندرت کاری که انجام می دهیم پارچه هایی است که مردم از سال های گذشته دارند و این یعنی قدرت خرید مردم پایین آمده است.
.هر چند  آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار و دولت رقم پایین تورم را نشان می دهد ولی عملأ پایین آمدن قدرت خرید مردم و وضعیت دست های که بعد از یک خیابان گردی مفصل و چشم دوختن به انواع و اقسام اجناس و حسرت خوردن در ناتوانی خرید خالی به خانه می روند جای تأمل دارد.