پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه23:10 - 1393/12/26

جامعه هنری کشور در پیامی شهادت حاج جهانشاه صادقی راتسلیت گفتند

جمعی از هنرمندان به نام کشور و به خصوص فعالان عرصه دفاع مقدس در پی شهادت جانباز 70درصد شیمیایی جهانشاه صادقی از راویان موزه صلح تهران پیام تسلیتی صادر کردند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،جمعی از هنرمندان به نام کشور و به خصوص فعالان عرصه دفاع مقدس در پی شهادت جانباز 70درصد شیمیایی جهانشاه صادقی از راویان موزه صلح تهران پیام تسلیتی صادر کردند.
در این پیام آمده است.....
دیروز، جهانشاه صادقی ، دوست جانباز شیمیایی و از راویان عینی موزه صلح تهران و نیز همسفر امسالمان به مراسم سالگرد بمباران اتمی هیروشیما به خیل دوستان و یاران شهیدش پیوست و پیکر پاک و خندانش امروز سه شنبه در هرسین کرمانشاه تشییع  و بدرود شد... سالها در انتظار پیوند ریه بسر برد ...چه درد و رنجی شرکت‌های سودجو و بعضی دولت‌های غربی و صدامیان در این سالها بر او و خانواده اش تحمیل کردند.... فقط چند دقیقه تظاهر به برنیامدن نفستان کنید تا بدانید او قریب سی سال چه کشید و بدتر انکه در این چند سال حتی داروهایش نیز مشمول تحریم گردیدند از طرف همه این ابرجنایتکاران.... شاید براستی اکنون است که از پس این همه سالها ،  یک نفس راحت از ورای مرگ میکشد .....پس  ای دوستمان درپناه حق ، روحت برای همیشه ، شاد و ارام باد
پرویز پرستویی ، کیومرث پوراحمد ، بیژن نوباوه ، کمال تبریزی ،  محسن مومنی شریف ، مصطفی رزاق کریمی ،حبیب احمدزاده ، احسان عبدی پور ، نرگس آبیار ، شهره گلپریان، عادل معمارنیا و نیز کلیه جانبازان و همراهان در موزه صلح تهران
شهید جهانشاه صادقی در سال 10 اردیبهشت 1340 در استان کرمانشاه به دنیا آمد. در سال 1357 زمانی که یک جوان 17 ساله بود به آموزشگاه علوم پزشکی ارتش پیوست تا بعد از دو سال آموزش، به یک پزشک‌یار ارتش تبدیل شود.
زمانی که او در سال 1359 فارغ‌التحصیل شد، جنگ تحمیلی تازه آغاز شده بود. به همین دلیل او بلافاصله به یک بیمارستان ارتش در کرمانشاه و چند ماه بعد به بیمارستان صحرایی 528 سومار در نزدیکی خط مقدم اعزام شد، بیمارستانی که در نزدیکی شهر سومار قرار داشت. این شهر کوچک در چند کیلومتری مرز عراق با استان کرمانشاه است.
شهید صادقی از سال تا 1359 تا 1361 در بیمارستان‌های صحرایی در خط مقدم در استان کرمانشاه خدمت کرد و بلاخره در روز 10 دی 1365، نیروی هوایی عراق، خط مقدم جبهه ایران در نزدیکی سومار را بمباران شیمیایی کرد که 8بمب به بیمارستان صحرایی اصابت می کند و شهید صادقی از ناحیه چشم ریه و پوست شیمیایی می شود.
 جهانشاه صادقی در مردادماه 1393 (آگوست سال 2014) در سالروز بمباران اتمی شهر هیروشیما- در جنگ جهانی دوم -، به همراه هیئتی از موزه صلح تهران به کشور ژاپن سفر کرد تا به نمایندگی از موزه صلح و مصدومان شیمیایی در برنامه تبادل فرهنگی با مردم شهر هیروشیما شرکت کند. در این سفر، آقای صادقی تجربه‌ها و خاطره‌های خود را با بازماندگان بمباران اتمی در میان گذاشت.
این جانباز سرافراز اسلام روز گذشته پس از تحمل 28سال درد و رنج ناشی از مصدومیت شیمیایی دعوت حق را لبیک گفته و به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
روحش شاد و راهش پر رهرو