پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه22:51 - 1394/01/06

حمله عربستان به یمن با عروسک گردانی امریکا/ مردم یمن پای انقلاب خود ایستاده اند

جنگنده‌های عربستان با همکاری برخی کشورهای دیگر منطقه و چراغ سبز امریکا بامداد امروز مواضع و پایگاه های گروه انصار الله را در مناطق مختلف یمن به شدت بمباران کرد ه و 65نفر را کشتند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حمله نظامی عربستان سعودی به یمن حمله به انقلابی مردمی است که اعراب خلیج‌فارس به همراه متحدان غربیشان مدت‌هاست سعی در خفه کردن آن داشته اند.
آمریکا و عربستان طی دو سال گذشته تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا انقلاب یمن دچار انحراف شود اما این انقلاب با پایداری مردم یمن به نتیجه رسیده و این مردم زحمات بسیاری را برای به نتیجه رسیدن استقلال خود کشیده اند و اجازه نمی دهند عربستان و ایادی آن مانع حرکت مردم شوند.
جنگنده‌های عربستان با همکاری برخی کشورهای دیگر منطقه و چراغ سبز امریکا بامداد امروز مواضع و پایگاه های گروه انصار الله را در مناطق مختلف یمن به شدت بمباران کرده و 65نفر را کشتند.
حمله عربستان به یمن اشتباه بزرگ محاسباتی است که عربستان را در باتلاقی گرفتار می کند که خارج شدن آن دیگر در دست این کشور نخواهد بود وکشورهایی هم که عربستان را در این تجاوز همراهی می کنند نیز جواب دندان شکنی دریافت خواهند کرد.
از طرفی این تجاوز آشکار واکنش های را در بین کشورهای منطقه به همراه داشته است و وزارت امور خارجه چین امروز از وخامت اوضاع امنیتی در یمن به شدت ابراز نگرانی کرد و طرف های درگیر را به حفظ آرامش و احترام به قطعنامه های شورای دعوت کرده است
از دیگر مسائل قابل تأمل در این تجاوز حضورکشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس‌ (GCC) و البته با حمایت آشکار امریکا است چرا که بدون شک این حملات تنها با کمک آمریکا برای عربستان و کشورهای عربی ممکن می شود.
این در حالی است که خبر ها حکایت از تجمعات اعتراضی ضد جنگ در کشور امریکا در سالگرد تجاور این کشور به عراق و همچنین در کشور عربستان و در استان قطیق برعلیه حمله ارتش سعودی به یمن  دارد.
بدون شک انقلاب یمن با اتکا به مردم به پیش خواهد رفت و این حملات هوایی هیچ تاثیری بر انقلاب آنها نخواهد گذاشت و انگیزه آنها را در حفظ انقلاب خودشان بیشتر خواهد کرد همانگونه که کارشناسان نظامی تصریح به برتری ارتش و انقلابیون یمن در حملات زمینی کرده اند .