پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه23:54 - 1394/03/03
یادداشت/ مسلم معین

دست رو شده جریان مشائیسم استانداری کرمانشاه با امضاء علیه استاندار/ یک قدم تا میز والی

مجموعه اتفاقات و مواضع عجولانه نزدیکان حوزه استاندار در امضاء نامه علیه وی و انتشار یادداشت های تند و تیز نشان می دهد که "تغییر" خواست قبلی جریان مشائیسم استانداری است که احتمالا به زودی به یک قدمی میز رضایی بابادی خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،در روزهای پایانی سال گذشته همزمان با پایان ایام کهنه، چوب خط ماموریت معاون سیاسی سابق استانداری کرمانشاه پر شد.

 

با توجه به فشار های سیاسی جریانات منتسب به اصلاحات بر آیت الله آرزمی و انتقادات بسیاری که در روزنامه ها و درگاههای اینترنتی  این جریان  به پیرمرد شمالی ساکن کرمانشاه وارد می شد و البته با توجه به طرح ریزی جریان مشائیسم استانداری ( که در بند چهارم این نگاره کمی بیشتر واکاوی خواهد شد)، عدم تمدید ماموریت این شبه وزیرِ رضایی بابادی (استاندار کرمانشاه) دور از ذهن نبود.

 

برخی از منتقدین شماره یک آزرمی که برای بدرقه وی لحظه شماری می کنند این روز ها می خواهند  برکناری او را فقط  محصول خواست نمایندگان مجلس بدانند اما به خوبی واقف هستند که هجمه های از جنس اصلاح طلبی آنها هم در تحقق این بدرقه سیاسی بی اثر نبوده است.

 

در این ماجرا توجه به چند نکته مفید خواهد بود:

 

1- اول اینکه استانداری کرمانشاه برای اولین بار شاهد حضور استانداری است که چندان در عزل و نصب معاونین خود اختیاری ندارد و بر خلاف پافشاری  های عیان و آشکار موفق به حفظ آیت الله آرزمی نشده است.

 

وی حتی در جریان زد و خورد رسانه ای با احزاب  اصلاح طلب و منصوبین به صورت غیر مستقیم  اعلام کرد  که اختیاری در نصب معاون سیاسی ندارد. پیشنهاد جعفر همتی (مشاور استاندار) به عنوان گزینه معاونت سیاسی از سوی به اصطلاح اصلاح طلبها به استانداری کرمانشاه در حالی بود که خبر های واصله از وزارت کشور از مخالفت با  انتصاب همتی خبر می دادند و استاندار کرمانشاه مجبور بود که با این پیشنهاد مخالفت کند؛ چرا که پذیرفتن پیشنهاد اصلاح طلبان از سوی استاندار و عدم توفیق برای انتصاب همتی همانا و از دست رفتن اندک وجهه مدیریتی رضایی بابادی همان.

 

2- در ماه های نخست سال جاری هم استاندار کرمانشاه و هم معاون سیاسی سابق استانداری با تاکید ویژه اعلام کردند که تغییر درحوزه سیاسی و امنیتی استانداری یک بازی رسانه ای و شایعه شایعه سازان است.

 

اگر  استاندار  کرمانشاه  از عدم تمدید حکم آیت الله آزرمی اطلاع داشت  چگونه در مقابل چشمان مردم در گفتگو با رسانه ها ترجیح داده که صادق نباشد؟

 

آیا در این صورت به سایر سخنان، وعده ها ،اعلام بی طرفی ها و ... استاندار می توان اعتنا کرد؟

 

اگر هم جناب استاندار از این عدم تمدید ماموریت و اتفاقات پیش رو بی خبر بوده اند که تاییدی است بر گفته نخست در باب بی اختیاری.

 

3- اکنون حدود سه ماه است که کرمانشاه به دلیل پایان ماموریت  معاون سابق سیاسی و عدم حق امضا از سوی ایشان، در آستانه انتخابات معاون سیاسی و امنیتی ندارد.

 

این 3 ماهه بی سامانی حوزه سیاسی در کنار نامه های تهدید آمیز  اصلاح طلبان به استانداری، پاسخ از سر عصبانیت استاندار به آنها و چند نامه و بیانیه که برای  پنهان کردن آتش اختلافات زیر خاکستر، نگاشته شد و همه و همه چیزی جز ناکارآمدی در سامان دادن  به مدیریت استان کرمانشاه نیست.

 

تجربه ای بی نظیر از شیوه اداره امور یک استان که از مشورت با بقایای جبهه منحله مشارکت (بخوانید جریان مشائیسم استانداری) حاصل شده است.

 

4 - امضاء نامه تهدید آمیز به استاندار از سوی اصلاح طلبان  با امضاء منصوبین وی و حتی برخی از مدیران کل استانداری همراه بود.

 

برخی از متصدیان غیر قانونی بر ادارات استانداری کرمانشاه نیز  با انتشار سخنانی پر از انتقاد به استانداری نشان دادند که حتی در بی آبی هم میتوانند شنا گران خوبی باشند.

 

مجموعه اتفاقات و مواضع عجولانه نزدیکان حوزه استاندار در امضاء نامه علیه وی و انتشار یادداشت های تند و تیز نشان می دهد که "تغییر" خواست قبلی جریان مشائیسم استانداری است که احتمالا به زودی به یک قدمی میز رضایی بابادی خواهد رسید.

 

موضوعی که بارها از سوی حتی برخی از سیاسیون اصلاح طلب مورد تأکید واقع شده اما استاندار چندان علاقه ای به باور کردن آن نداشته است.

 

به نظر می رسد بهترین انتخاب برای استانداری  کرمانشاه خالی کردن استانداری از پیر پسر های کم تجربه و هیجانی جریان افراطی و مشارکتی و میدان دادن به نیرو های  مومن  و معتقد از جریان های ارزرشی  و حتی اصلاح طلبان  معتدل و معتقد به نظام  و انقلاب است.

 

تاکی می شود استان کرمانشاه را با لج بازی های کودکانه و کشیدن دعواهای حزبی و فردی به رسانه ها اداره کرد؟

 

آیا شأن استاندار کرمانشاه پاسخ از سر عصبانیت به نامه ی تهدید آمیز چند حزب سیاسی و البته مدیران خودش و به فاصله دو روز خوردن نهار آشتی کنان با کسانی است که آنها را با الفاظی عجیب خطاب قرار داده است؟

 

آیا شأن استان کرمانشاه این رکود عملکردی و مجادله های بی ثمر در برابر چشمان مردم است؟ اجتماع تندروهای افراطی از نوع درجه 3 درکنار شعار اعتدال و خدمت رسانی به مردم اجتماع نقیضین نیست؟

 

آیا این روند نتیجه ای جز تضاد و نا بسامانی به دنبال خواهد داشت؟

 

* فعال سیاسی و رسانه ای