پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه14:30 - 1394/06/07
یادداشت/

به بهانه پاسداشت روز شهرستان در هرسین....

به بهانه پاسداشت روز هرسین دیار علمای ربانی و مردان و زنان متدینی که به یُمن وجود پُر برکتشان سالهاست لقب دارالمومنین را یدک می کشیم.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه//یادداشت// به بهانه پاسداشت روز هرسین دیار علمای ربانی و مردان و زنان متدینی که که به یُمن وجود پُر برکتشان سالهاست لقب دارالمومنین را یدک می کشیم.

بر آن شدیم تا چرایی کسب این عنوان پر افتخار را مورد کنکاش و واکاوی قرار دهیم بی شک تقدس ازمنه و امکنه را انسان هایی صالح رقم می زنند، مثلاً وقتی می گویند خاک کربلا مقدس است و یا ایامی از سال یوم الله است به دلیل منتسب بودن به وجود مبارک اولیاء و صُلحا می باشد.

ملقب شدن دیارمان به دارالمومنین آن هم در زمان رژیم طاغوت مرهون و مدیون نقش آفرینی روحانیت و مردان و زنان اصیل و مومن و مومنه ای است که نزدیکی به خدا را سیره عملی خود قرار داده بودند و اصلاح بین خود و مردم را در گرو اصلاح بین خود و خدا می دانستند و مراد و مرید خود را با تمسک به دو راهنمای ظاهر و باطن یعنی عقل و نبی معنویت را در همه زوایای زندگی حاکم نموده بودند.

صداقت و صفای باطن و ساده زیستی و ملجأ و مأوا بودن علما به عنوان مراد مردم متدین را از آنان جلوه های زیبایی از سبک زندگی اسلامی همراه با کرامات متعدد در شهرمان رقم زده بود و سال هاست که افتخار لقب دارالمومنین مایه افتخار نسل اندر نسل مردمان نجیب و مهمان نواز هرسین می باشد و حاصل آن نقش بی بدیل فرماندهان و جوانان شجاع این خطه در دفاع مقدس و وجود نخبگان علمی فراوان در همه زمینه ها و در سطوح مدیریتی کشور و بقاء جو سنتی و دینی و تأثیر ناپذیر از تهاجم فرهنگی دشمنان می باشد.

مع الوصف باید این نکته را متذکر شد که دارالمومنین هرسین با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که از آنجمله می توان به معضل بیکاری جوانان تحصیل کرده ،داشتن کمترین سهم آبادانی در بین شهرستان های استان، مشکلات و موانع ازدواج، پُر نشدن خلأ علمایی که مایه افتخار شهرستان هستند و سوء استفاده کردن برخی مسئولین از روحیه نجابت مردم اشاره کرد.

گرامیداشت روز شهرستان در هرسین که فی نفسه کار پسندیده و قابل تقدیری است شاید تلنگری باشد بر مسئولین شهرستان و استان در جهت رفع مشکلات این مردم و اندک قدر دانی از نجابت آنها باشد.  

یادداشت: فتح الله حیدری