پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:39 - 1394/12/06
گزارش میدانی/

آغاز رقابت 9داوطلب مجلس از 8صبح فردا/ایجاد 89شعبه اخذ رأی با 338نیروی اجرایی در هرسین وبخش بیستون

با اتمام فعالیت های تبلیغات انتخاباتی کاندیدها و یک روز مانده به رقابت کاندیدها فعالیت حوزه های انتخاباتی اخذ رأی از 8صبح فردا مورخه 7اسفند 1394همزمان با سراسر کشور در هرسین آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،با اتمام فعالیت های انتخاباتی کاندیدها و یک روز مانده به رقابت کاندیدها فعالیت حوزه های انتخاباتی اخذ رأی از 8صبح فردا مورخه 7اسفند 1394همزمان با سراسر کشور در هرسین آغاز می شود.

در این دوره از انتخابات که 9نفر در حوزه انتخابیه هرسین، کنگاور و صحنه مشغول رقابت هستند به بررسی وضعیت شهرستان هرسین از لحاظ آمار و ارقام ستادهای اجرایی، نظارتی و بازرسی و میزان افراد شرکت کننده در این ماراتن بزرگ می پردازیم.

 

شهرستان هرسین به جمعیتی حدود 87787از شهرستان های استان کرمانشاه می باشد که از این تعداد

50300نفر مربوط بهه شهر هرسین، 5172مربوط به بخش بیستون ، 13000نفر مربوط به روستاهای بخش مرکزی و 19471نفر مربوط به بخش فرعی و دهستان ها می باشد که از میزان جمعیت ذکر شده شهرستان تعداد 65447نفر واجد شرایط رأی دادن می باشند.

در حوزه شهرستان هرسین و 68روستای تابعه و بیستون و 64روستای تابعه تعداد 89شعبه اخذ رأی وجود دارد که از این میزان 43شعبه مربوط به شهرستان هرسین و 17شعبه مربوط به روستاهای بخش مرکزی و تعداد 29شعبه مربوط به بخش بیستون می باشد.

 

تعداد نیروهای در نظر گرفته شده برای کار اجرای اخذ رآی در این حوزه ها در مجموع هرسین و بخش بیستون حدود 338نفر می باشد که با احتساب نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و قضایی و عومل اجرایی این تعداد به 1600نفر می رسد.

از دیگر نکات قابل ذکر آمادگی بیش از پیش نیروهای نظامی، انتظامی ، امنیتی و قضایی در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و همراه با شور و نشاط در شهرستان می باشد.

سرهنگ شکری فرمانده نیروی انتظامی در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه در خصوص برگزاری  انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از آمادگی جهت برگزاری انتخاباتی امن، سالم و پرشوردر هرسین خبر داد.


وی تأکید کرد: نیروی انتظامی در راستای برگزاری انتخاباتی سالم ، امن و پرشور آمادگی کامل دارد و تأمین امنیت و نظم انتخابات برای ناجا یک اولویت مهم و اساسی است.


فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاطرنشان کرد با برگزاری جلسات متعدد و هماهنگی های که با سایر ادارات و ارگان های شهرستان صورت گرفته در راستای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات این دوره نیز  تمام تلاش خود را به کار می گیریم.