پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه12:04 - 1395/01/02
بررسی اماکن اقامتی و گردشگری شهرستان هرسین/

از لحظات به یاد ماندنی در هتل لاله عباسی سایت گردشگری بیستون تا در نظر گرفتن 50کلاس درس با امکانات کامل رفاهی در هرسین و بخش بیستون

شهرستان هرسین و بخش بیستون یکی از مناطق گردش پذیر استان کرمانشاه است که به واسطه همجواری با سایت جهانی و گردشگری بیستون و بر خورداری از جاذبه های طبیعی و......

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، شهرستان هرسین و بخش بیستون یکی از مناطق گردش پذیر استان کرمانشاه است که به واسطه همجواری با سایت جهانی و گردشگری بیستون و بر خورداری از جاذبه های طبیعی و تاریخی ظرفیت ها و توانمندی های فراوان هر ساله پذیرای گردشگرانی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور است.

 

در این میان بدون شک ایجاد زیرساخت های لازم برای جذب گردشگران و ارائه امکانات مطلوب چون امکانات رفاهی، اقامتی و بهداشتی از اولویت هایی است که در رونق صنعت گردشگری در شهرستان هرسین و بخش بیستون می توان به آنها اشاره کرد.

 

با وجود این ویژگی ها و البته ظرفیت های بالقوه برای توسعه صنعت گردشگری در شهرستان هرسین و بخش بیستون به ارائه گزارشی از مناطق اقامتی و رفاهی در شهرستان می پردازیم.

 

احمدی نصر شهردار بیستون در خصوص مناطق رفاهی و اقامتی بخش بیستون در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه اظهار داشت در مجموعه بیستون چند مرکز رفاهی و اقامتگاهی در نظر گرفته شده است که مهمترین آنها هتل لاله عباسی  که جزء بوتیک هتل های ایران و در سطح الف قرار دارد و همچنین مجموعه پذیرایی شربخانه بیستون است که در مجموعه تاریخی کارونسرای عباسی پذیرای گردشگران عزیز می باشد.

 

وی افزود در بحث اماکن پذیرایی دو رستوران سعید و ادیب را در سطح شهر بیستون و همچنین درمانگاه قدیم که با بهره گیری از بافت معماری سنتی آن در جهت پذیرایی از مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

 

شهردار بیستون در ادامه خاطرنشان کرد در بحث اسکان مهمانان نوروزی با همکاری آموزش و پرورش بیستون 35کلاس در سطح مدارس برای اسکان در نظر گرفته شده است که همه این کلاس ها دارای وسایل رفاهی می باشند.

شهرستان هرسين هم يكي از نواحي باستاني استان كرمانشاه مي‌باشد. در اين ناحيه آثاري از دوره ساساني از جمله صفحه تراشيده كوه، حوض سنگي،ساعت آبي، طاق سنگي، پلكان سنگي، قلعه و آثاري ديگر باقي مانده است.

 

در بخش مرکزی هرسین هم با توجه به حضور گردشگران در ایام تعطیل سال به خصوص نوروز اماکنی برای استقبال از مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

 

میرزائیان رئیس آموزش و پرورش شهرستان هرسین هم در گفتگو با دیوانگاه اظهار داشت اماکن در نظر گرفته شده برای اسکان مهمانان نوروزی در هرسین شامل دو بخش خانه معلم شهرستان و دبیرستان ولایت وی باشد

 

وی افزود  در قسمت خانه معطم تعداد 3سوئیت مجهز و در دبیرستان ولایت نیز تعداد15کلاس با تمام تجهیزات برای اسکان درنظر گرفته شده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان هرسین خاطرنشان کرد کشیک های آموزش و پرورش برای نظارات بر اماکن رفاهی در طول ایام تعطیل در محل آموزش و پرورش مستقر می باشد و در صورت نیاز احتمال استفاده نمازخانه مدارس مجاور هم وجود دارد.

 

شهرستان هرسین و بخش بیستون با دار بودن آب و هوای مفرح ، آثار باستانی و تاریخی فراوان و دهها جاذبه گردشگری از مناطق گردشگرپذیر استان است که امید می رود امسال با امکانات در نظر گرفته شده شاهد حضور بیش از پیش مسافران نوروزی باشیم.