پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه12:24 - 1396/02/19
یادداشت//

توسعه شهر هرسین در گرو رأِی مردم است /مردم به صلاحیت ها رأی می دهند یا بساط شام !؟

علی رغم اینکه هنوز چند روز مانده به ایام تبلیغات انتخابات شوراها و با وجود اینکه کاندیدها حدود دو هفته است بحث تبلیغات را شروع کرده اند بعضا دیده می شود که بساط های شام در برخی مناطق شهرستان در قالب مهمانی های چند صد نفر گرفته می شود.

به گزارش دیوانگاه//یادداشت// از مجموع 34نفر ثبت نامی در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر هرسین در نهایت 26نفر تأیید صلاحیت شدند هر  چند که برخی از داوطلبین امیدوار به برگشت در عرصه انتخابات هستند اما به نظر میرسد این آمار نهایی باشد

 

با گرم شدن تنور انتخابات کاندیداها روشهای مختلفی برای جلب نظر مردم و جمع آوری آرا دارند که این روز ها می توان نمونه هایی از آنرا در سطح شهر ملاحظه کرد که از آنجمله می توان به حضور در مراسمات فاتحه خوانی و مساجد، دیدو بازدیدهای خانه به خانه و پبدا کردن راهی برای ابزار فامیلی، قسم دادن مردم و از همه مهمتر پهن کردن بساط شام اشاره کرد.

 

هر چند این گونه روشهای تبلیغی جزء لاینفک ایام انتخابات شده است اما آنچه در این بین پایمال می شود حق انتخابات و تفکر فرد است که به حراج گذاشته می شود و جلوی دید فرد را در انتخاب یک فرد اصلح می بندد.

 

متأسفانه یکی از علل سرخوردگی مردم در بحث انتخابات شورا و گله مندی آنها در بحث عملکرد آنها همین نحوه اتتخاب شدن آنهاست که به نحوی به طور مستقیم به خود مردم و انتخاب آنها برمی گردد.

 

این روز ها علی رغم اینکه هنوز چند روز مانده به ایام تبلیغات انتخابات شوراها و با وجود اینکه کاندیدها حدود دو هفته است بحث تبلیغات را شروع کرده اند،  بعضا  دیده می شود که بساط های شام در برخی مناطق شهرستان در قالب مهمانی های چند صد نفری گرفته می شود.

 

البته شاید برخی ها این امر را حق قانونی خود بدانند اما واقعیت این است که برخی از افراد صلاحیت دار و دارای تجربه به همین منظور در این عرصه وارد نمی شوند و اکثر نامزدهایی هم که توان این خرج ها را ندارند ولی صلاحیت انتخاب شدن را دارند از این عرصه عقب می مانند.

 

امروز یک واقعیتی در این بین خودنمایی می کند که شاید مردم زیاد به این موضوع توجه نکنند اما علی رغم تأکیدات مکرر مسئولین ارشد شهرستان در جلسه توجیهی نامزدها مبنی بر پرهیز از داشتن تفکر کسب منفعت به جای خدمت در این عرصه اما واقعیت این است که این دوستان شام دهنده باید به نحوی هزینه خود را از جایی جبران کنند و این نمی شود مگر حکایت تسلسل وار شوراهای گذشته شهر هرسین و شهری که داغ توسعه اش بر دل مردم ماند.

 

در پایان این نکته را متذکر می شویم که همشهریان محترم علی رغم وابستگی ها و دلیستگی های قومیتی و فامیلی و در مقابل داشتن حق رأی و انتخاب باید این نکته را مد نظر قرار دهند که نباید آینده یک شهر را با یک وعده شام معاوضه کرد و از انتخاب اصلح چشم پوشی کرد.