پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:48 - 1396/07/01
در دومین روز از هفته دفاع مقدس//

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در هرسین برگزار شد+تصویر

صبح امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولین شهرستان صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،صبح امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولین شهرستان صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در هرسین برگزار شد.

 

سرهنگ محمدی فرمانده سپاه ناحیه هرسین در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین و گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و با اشاره به تاریخچه مختصری از دوران جنگ تحمیلی اظهار داشت: صدام با زیر پا گذاشتن قرار داد الجزایر و حمایت خیلی از کشورهای غربی به کشور ما تجاوز کرد که با مقاومت 8ساله ملت ایران مواجه شد.

 

وی افزود: برخی ها  این تفکر را دارند که جوانانی که به جبهه رفتند و شهید شدند مردم عادی بودند در صورتی که خیلی از شهدای ما از اقشار با سواد و تخبه کشور بودند.

 

فرمانده سپاه ناحیه هرسین تصریح کرد: رزمندگان ما برای حفظ این نظام خون دلها خورده اند تا این مملکت به اینجا رسیده است و اکنون ما نیروهای نظامی و انتظامی وظیفه داریم با اهدای خون خود از این مملکت دفاع کنیم.

 

در ادامه حجت الاسلام اجرایی امام جمعه شهرستان هرسین به بیان ویژگی های دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: در ابتدای جنگ ما از امکانات اولیه محروم بودیم اما امروز با کمال افتخار و به همت و توان نیروهای جوان و مهندسین خود توانسته ایم به جایی برسیم که ابرقدرت ها از توان موشکی ما میترسند.

 

ایشان  افزود: به لطف خدا دفاع مقدس باعث شد تا مفاهیم ارزشی نظام سرلوحه نیروهای نظامی ما قرار گیرد، امروز درس های دفاع مقدس چراغ و نقشه راه برادران ایمانی ما در عراق، یمن، سوریه، لبنان و بحرین است.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: رزمندگان ما در دفاع مقدس علی رغم تحریم های زیاد توانستند روی پای خود بایستند و آنچه را از سلاح و تسلیحات نیاز دارند خودشان بسازند.

 

در پایان این مراسم از سربازان نمونه تقدیر به عمل آمد.