پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه13:44 - 1397/03/06

حکایت تنظیم بازار در هرسین و اقلام تعاونی که جوابگوی نیاز مردم نبود

اقلام ضروری مردم تحت عنوان تنظیم بازار که قرار بود تا پایان رمضان در بین مردم توزیع شود در همان روز های ابتدایی به پایان رسیده و دیگر خبر توزیع این اقلام در بین مردم نیست.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،اولین روزهای ماه مبارک رمضان بود که معاون فرماندار در یک جلسه رسمی از اجرای طرح تنظیم بازار با توزیع اقلام ضروری از قبیل گوشت گومفندی گرم و منجمد، و برنج با قیمت های مختلف در بازار خبر داد و اظهار داشت: که این توزیع تا تنظیم وضعیت بازار و رفع نیاز مردم ادامه خواهد داشت.

 

دیری نپایید که محموله های عنوان شده که بعضا هم بیان نشد چند تن بوده است در همان ساعات ابتدایی توزیع به اتمام رسید و موضوع تنظیم بازار در همان چند روز اول خلاصه شد و امروز دیگر خبری از گوشت گرم گوسفندی با سقف قیمتی 40هزار تومان در بازار نیست.

 

هر چند که این روز ها شاهد افزایش افسار گسیخته تمامی اقلام در سطح بازار هستیم و هیچ توضیحی هم برای این افزایش ناگهانی آنهم در ده روز اول ماه رمضان ارائه نشده است اما این وضعیت بیانگر این واقعیت تلخ است که مسئولین ما هنوز به توضیح و تعریف درستی از تنظیم بازار نرسیده اند.

 

پر واضح است که افزایش 100درصدی اقلامی همچون هندوانه و برخی اقلام پیش پاه افتاده دیگر از تأثیرات افزایش دلار نمی تواند باشد و این در واقع همان اوضاع نایسامان بازار در این ایام است که باعث نگرانی مردم شده و قدرت خرید آنها را کاهش داده است.