پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه13:03 - 1398/07/02
به مناسبت هفته دفاع مقدس//

یادواره 300 شهید گرانقدر شهرستان هرسین برگزار شد

یادواره 300 شهید گرانقدر شهرستان هرسین با حضور مسئولین ، نیروهای نظامی و انتظامی ، بسیجیان ، دانش آموزان ، دانشجویان ، روحانیون ، خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مصلی نماز جمعه شهر هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،  یادواره 300 شهید گرانقدر شهرستان هرسین با حضور مسئولین ، نیروهای نظامی و انتظامی ، بسیجیان ، دانش آموزان ، دانشجویان ، روحانیون ، خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مصلی نماز جمعه شهر هرسین برگزار شد.

 

امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین در آغاز این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس از برگزار کنندگان این یادواره تقدیر نمود و ابراز امیدواری کرد که انشاءالله دانش آموزان و دانشجویان بتوانند از این حسن تقارن بهار مهر و هفته دفاع مقدس به نحو احسن استفاده نمایند و ما نیز بتوانیم این ارزش ها را که از میراث گرانبهای امام (ره) و علایق مهم و مورد نظر مقام معظم رهبری است را بخوبی انتقال دهیم.

 

شاه آبادی در این مراسم خطاب به دانشجویان و دانش آموزان گفت : شهادت از مهمترین دستاورد های شیعه اثنری عشری و معیار های حفظ حکومت های شیعی از زمان صدر اسلام تاکنون است و حضرت امام خمینی (ره) موضوع شهادت را هم در دوران مبارزات انقلاب ، دوران دفاع مقدس و هم در مباحث خود بصورت جدی پیگیری ، رصد و ترویج فرمودند.

 

شاه آبادی تصریح کرد : بعد از دوران دفاع مقدس حضرت امام (ره) در بیانات خود اعلام داشتند که جنگ یک نعمت است و آیا حضرت امام جنگ را که در ظاهر آن نابودی و متوقف کردن جریان توسعه کشور بود را خوب می دانستند؟ قطعا نه. امام بخوبی واقف بودند که چه جریانات منحرفی در مبارزات انقلاب وارد شده اند و اگر جنگ نبود فعالیت این جریانات به انشقاق داخلی می انجامید و موضوع دیگر ایجاد وحدت و پالایش انقلابیون بود و نتیجه این پالایش نمود انقلابیون اصیل و وفادار به اسلام ناب محمدی بود و همین ها جنگ را اداره کردند.

 

شاه آبادی در تکمیل سخنانش افزود : در دوران دفاع مقدس شرایطی پیش آمد که جوانان عزیز در غالب فرماندهان بزرگ آزمون دادند و منشأ اثر شدند و پیشکسوتانی که ماندند مدیریت های مهم کشور را با تجربیات مدیریت بحران بسیار بالا اداره کردند و مهمتر از این نکات مهم تداوم فلسفه شهادتی بود که همچنان ادامه دارد.


فرماندار هرسین تصریح کرد : مقام معظم رهبری موضوع مهم اربعین را که منشعب از همان فلسفه شهادت است را مطرح کردند و اربعین در جهان امروز به یک جریان بی نظیر تبدیل شده است و در اوج شکوه و امنیت و اقتدار ایران اسلامی ، اسلام ناب شیعی را به رخ دشمنان میکشیم و این فلسفه ای است که قسمت عمده ای از آن را از دوران دفاع مقدس داریم و دوران دفاع مقدس دورانی پر از اعجاز است.

 

فرماندار شهرستان هرسین در پایان سخنانش بیان داشت : مقام معظم رهبری به جوانان اعتقاد و ایمان دارند و بنا به فرموده ایشان جوانان میتوانند کشور را از بن بست ها خارج کنند و بن بستی بزرگتر از این نبود که ما دوران جنگ تحمیلی با بیش از 38 کشور جنگیدیم و پیروز شدیم و ما هم معتقدیم که در بدنه دولت باید به جوانان اعتماد کنیم.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام شمس الله جلیلیان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کرمانشاه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس امنیت و عزت کشور را ناشی از خون شهدا دانست و بر ادامه راه آنان توسط جوانان تاکید کرد.

 

حجت الاسلام جلیلیان در ادامه سخنان خود به تشریح سخنان و نگاه مقام معظم رهبری درباره دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت : بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب دوران هشت ساله دفاع مقدس گنج است و باید از دستاوردهای این گنج بهره مند شویم و از آثار و برکات این گنج بتوانیم برای آینده کشور استفاده کنیم و این بستگی به هنر ما دارد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کرمانشاه اهداف دشمنان در دوران جنگ هشت ساله تحمیلی را نابودی انقلاب نوپا ، جلوگیری از رشد و صدور انقلاب اسلامی ، تقویت اسرائیل ، حفاظت از منافع ابر قدرت ها خصوصا آمریکا ، به قدرت رسیدن و یا در قدرت لیبرال ها در نظام سیاسی کشور و حاکمیت عراق بر اروند و تصرف جرائر ایران ذکر کرد و ادامه داد : نه تنها اهداف دشمنان محقق نشد بلکه روز به روز شاهد اقتدار و صدور انقلاب اسلامی در جهان هستند و اسلام ناب محمدی با پرچم داری ولی امر مسلمین برای آنان یک تهدید شده شده است و از آن می ترسند.

 

وی اظهار داشت : امروز خواب اسرائیل تعبیر نشد بلکه شاهد هستیم جوانان حزب الله با رهبری سید حسن نصرالله خواب را از چشمان ارتش مجهز اسرائیل ربوده است .

 

حجت الاسلام جلیلیان افزود : پشت سر ولایت هستیم و دیگر خبری از بنی صدر و اسلام سکولار نیست ، آمریکا در منطقه جایگاهی ندارد و در متزلزل ترین موقعیت خود قرار دارد و منافع آمریکا در منطقه در تیرس موشک های ارتش و سپاه قرار دارد و قدرت آمریکا روز به روز رو به افول است.

 

حجت الاسلام شمس الله جلیلیان در پایان سخنانش امنیت کامل کشور را ناشی از رهبری شایسته امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری ، حضور گسترده مردم با روحیه جهادی دانستند.