پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:22 - 1399/03/26
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین :

سمپاشی علیه سنک کلزا و سن گندم در سطح ۵۰ هکتار از اراضی زراعی هرسین با استفاده از پهباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین گفت: مهمترین مزایای استفاده از پهباد می توان به پایش نقطه به نقطه مزرعه از لحاظ وضعیت رطوبت، بیماری‌ها، حمله آفات و علائم اشاره کرد.

بابک قاضی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسیندر گفتگو با دیوانگاهاظهار داشت: در راستای  مبارزه با آفات در اراضی زراعی و باتوجه به ضرورت تسریع در روند مبارزه با پوره سن در مزارع گندم و جو و سنک بذر در مزارع کلزا در فرصت زمانی اندک باقی مانده جهت سمپاشی از تکنولوژی پهباد استفاده شد.

 

وی افزود: از جمله مهمترین مزایای استفاده از پهباد می توان به پایش نقطه به نقطه مزرعه از لحاظ وضعیت رطوبت، بیماری‌ها، حمله آفات و علائم اشاره کرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  خاطرنشان کرد: استفاده از پهباد منجر به سهولت و دقت بالا در انجام عملیات سمپاشی و محلولپاشی و صرفه‌جویی در مصرف نهاده‌های کشاورزی می گردد. پهبادها با شناسایی موقعیت کانون‌های اولیه حمله آفات، صرفاً این مکان‌ها را سمپاشی کرده و از مصرف سم و سمپاشی دیگر نقاط مزرعه جلوگیری به عمل می‌آورند.

 

قاشی در پایان اظهار داشت: تاکنون از این تکنولوژی نوین در سطح ۵۰ هکتار از اراضی روستاهای بلوردی، سنقراباد و قشلاق علیا در بخش بیستون استفاده شده است.