پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه15:21 - 1399/10/29
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه:

راهبرد مقاومت و استحکام درونی بسیاری از تهدیدات و تحریم ها را بی اثر کرده است/ خون شهید سلیمانی شتاب تازه ای به خط مقاومت داد

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرماناشاه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان هرسین گفت: راهبرد نظام مقاومت و استحکام درونی است که این نگاه بسیاری از تهدیدات و تحریم ها را بی اثر کرده است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان هرسین که در فرمانداری شهرستان برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: ما امروز در شرایط خاصی در جمهوری اسلامی قرار گرفته ایم ، شرایط ویژه ای از نظر تهدیدات و به عبارتی در دوره چهارم تهدیدات که همان چنگ و دندان نشان دادن دشمن است قرار گرفته ایم.

 

وی افزود: در دوره اول اقدامات سخت و خشن دشمنان از جمله تجزیه طلبی ها، ترورها و در نهایت آغاز جنگ تحمیلی را داشتیم، دوره دوم، انزوای سیاسی و مهار دوجانبه بود و در این دوره خیلی از مسئولین ما خوب عمل نکردند و آنقدر رغبت ارتباط با غرب را داشتند که باعث شد دشمنان گستاخ تر شوند و در این دوره سختی زیادی داشتیم، و دوره سوم دوره تحریم های سنگین اقتصادی بود.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان خاطرنشان کرد: دوره چهارم که در آن قرار داریم دوره نفوذ و فشار حداکثری است، نفوذ در اینجا به معنای تروریسم و بمب گذاری نیست بلکه به معنی بر مسند نشستن مجریانی است که با یک چهره به ظاهر انقلابی به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه بر مسند تصمیم گیری و تصمیم سازی هستند.

 

سردار ریحانی اظهار داشت: دو نگاه در کشور وجود دارد یکی اینکه خودمان باشیم و روی پای خودمان بایستیم و نگاه دیگر نگاه به بیرون است که اگر با آنها ارتباط نداشته باشیم نمی توانیم دوام بیاوریم و در مقابل راهبرد نظام مقاومت و استحکام درونی است که این نگاه بسیاری از تهدیدات و تحریم ها را بی اثر کرده است.

 

وی افزود: دشمن فکر می کرد اگر شهید سلیمانی را ترور کند این راهبردی که در خاورمیانه به دنبال آن هستند حتماً به آن دست پیدا می کنند و لذا به دنبال اقدام نظامی رفتند، آمریکا 7تریلیون دلار در عراق خرج کرد که این کشور را در اختیار بگیرد ولی ترامپ مجبور میشود چراغ خاموش و در تاریکی شب وارد عراق شود.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان تصریح کرد:  خون شهید سلیمانی شتاب تازه ای به خط مقاومت داد، امروز هیمنه پوشالی و مجازی آمریکا فرو ریخته است، هفتاد سال است که کسی جرأت نکرده است سنگی به طرف آمریکا پرتاب کند اما بعد از هدف قرار گرفتن عین الاسد ایران هیمنه پوشالی آمریکا را در دنیا شکست.

 

سردار ریحانی در ادامه اظهار داشت : مقام معظم رهبری چند توصیه به مدیران داشتند و توصیه اول این است که نگاه ما باید نگاه جهادی، اعتقادی و تکریم مردم باشد و هیچ عبادتی در بستر اعتقادی به اندازه خدمت به مردم ارزش ندارد.

 

وی افزود : توصیه دیگر تقویت، حفظ و آمادگی کشور است که بخشی از ان موشک است و بخش دیگر فرهنگی بسیجی است، بسیجی بودن به چفیه و لباس خاص نیست، اینکه هر کس به انقلاب و کشور و ولی فقیه خودش اعتقاد داشته باشد و برای نظام قدم مثبتی بر دارد بسیجی است، با این نگاه اگر تهدیدی بر ما مستولی شود بر آن غلبه خواهیم کرد.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد : توصیه دیگر رهبری عدم تبعیت از تفکر استکبار است، امروز یکی از کارهای ما کارهای عمار گونه است ، عمار کاری که انجام می داد این بود که هر جا می رفت از ولایت ، تفکرات حضرت علی(ع) و بر حق بودن آنحضرت و حکومتش صحبت می کرد برخی از اوقات زبان مدیران ما برای دفاع از انقلاب لکنت پیدا کی کند.