پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه19:08 - 1400/01/04
گزارش/

قطار مشکلات آب شرب در هرسین به ایستگاه افت فشار رسید

داستان تکراری مشکل آب شرب در شهرستان هرسین این بار به صورت افت فشار نمایان شده است.

به گزارش خبرنگاردیوانگاه ،مشکلات آب شرب در هرسین به ایستگاه افت فشار در برخی از مناطق رسیده است و به نظر می رسد علی رغم اینکه تصفیه خانه آب شرب این شهر جوابگوی نیاز مردم در مواقع بحرانی است اما افت فشار در برخی از شهرک ها و مناطق شهری همچنان وجود دارد و در واقع اکثر این مناطق در طول سال با این مشکل مواجه هستند.

به نظر می رسد افزایش مصرف آب و افزایش خانوار و توسعه شهری یکی از علل مهم این افت فشار در سطح شهر هرسین باشد اما چرا مسئولین شهرستان آینده نگری برای این موضوع از قبل نداشته اند و در مدیریت ها به روزمرگی اکتفا شده است.

آقای حیدری شهروند شهرک شمالی شهر هرسین در گفتگو با دیوانگاه اظهار داشت: آب شهر هرسین از نظر كمی و كيفی در سال های گذشته با مشكل جدی مواجه بوده، هر چند در اين مدت با اقدامات صورت گرفته و راه اندازی تصفیه خانه كيفيت آب شرب بهتر شد اما همچنان شاهد افت فشار و قطعی آب در این منطقه هستيم.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر شاهد افت شدید آب در اکثر روزها و در برخی مواقع قطعی آن به دلیل شکستگی های مکرر هستیم که البته این وضعیت در ساختمان های چند طبقه بیشتر محسوس است.

این شهروند خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه در خیلی از مواقع مردم گله مندی های خود را از طریق رسانه ها به گوش مسئولین می رسانند ولی تا به حال اقدامی برای رفع این مشکل انجام نداده اند.

هر چند که بارها علت افت فشار در برخی از مناطق شهر هرسین افزایش مصرف اعلام شده ولی به نظر می رسد با توجه به توسعه شهری هرسین می طلبید که مسئولین از سال های گذشته فکری به حال تقویت فشار و راه اندازی مخازن ثانویه در مناطق شمالی شهر داشته باشند.

وقتی شهرداری مجوز ساخت در شهرکی را می دهد باید از قبل زیرساخت های لازم را ایجاد کند

عبادالله کنجوریان فرماندار هرسین در گفتگو با دیوانگاه اظهار داشت: در سفری که مهندس کاکاوند مدیر عامل آبفای استان کرمانشاه به شهرستان داشتند مباحثی در این خصوص مطرح و قرار بر این شد که مکاتبات لازم در سال آینده انجام شود. 

 وی با بیان اینکه دو شهرک بسیج و چرالنگه مشکل آبرسانی دارند، گفت: همچنین این مشکل در بخش شمالی شهر هرسین به دلیل اختلاف سطح وجود دارد که باید در شورای برنامه ریزی مطرح شود.

فرماندار هرسین خاطرنشان کرد: وقتی شهرداری مجوز ساخت در شهرکی را می دهد باید از قبل زیرساخت های لازم را ایجاد کند، اینکار از اول اشتباه بوده است، نه اینکه اول مردم را گرفتار کنیم و بعد به فکر تامین آب و برق و گاز باشیم.

هزینه راه اندازی زون مرتفع با قیمت های گذشته حدود 8میلیارد تومان بوده است

حمیدرضا یاوری رئیس امور آبفای هرسین در گفتگو با دیوانگاه اظهار داشت: شهر هرسین سه زون ارتفاعی دارد که در حال حاضر به دلیل اینکه تاسیسات زون مرتفع (شمالی) نداریم و از زون میانی برای آبدهی به این قسمت استفاده می کنیم آن قسمت ها با افت فشار همراه می شوند و تا مشکل زون مرتفع حل نشود همچنان مشکل افت فشار را خواهیم داشت.

وی افزود: قرار بر این شد که ازمحل های تنش اعتباراتی برای این موضوع تخصیص داده شود که متاسفانه امسال این امر محقق نشد و اگر هم این روال پیش برود تابستان سختی خواهیم داشت.

رئیس امور آبفای هرسین خاطرنشان کرد: هزینه راه اندازی زون مرتفع با قیمت های گذشته حدود 8میلیارد تومان بوده است که امروز مسلماً این هزینه بیشتر می شود. 

به گزارش دیوانگاه ، با توجه به شرایط موجود و علی رغم اینکه اعتبارات کلان آبفا ملی استانی است و لازم است که از طریق مدیر کل آبفای استان این مهم پیگیری و تخصیص داده شود متاسفانه در اعتبارات امسال هیچگونه اعتباری برای رفع این مشکل تخصیص داده نشده است و نیاز است که نماینده و مسئولین ارشد شهرستان پیگیر این دغدغه مردم باشند.