پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه14:02 - 1400/01/25
فرماندار هرسین :

کرونا به کودک یک روزه هرسینی هم رحم نکرد/ اگر عادی انگاری ها بدین منوال تشدید شود به سمت روزهای سیاه پیش میرویم

جلسه ستاد کرونای هرسین با محوریت بررسی ایجاد محدودیت ها با توجه به وضعیت قرمز شهرستان با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد.

به گزارش دیوانگاه ،عبادالله کنجوریان فرماندار هرسین در جلسه ی ستاد مدیریت کرونای شهرستان ضمن ابراز همدردی با خانواده کودک فوت شده هرسینی طی سخنانی اظهار داشت : در خصوص ورود شهرستان به پیک چهارم و بحرانی کرونا و اینکه هرسین در محاصره کامل کروناست از هفته های گذشته هشدارهای بسیاری در فضای رسانه ای به منظور آگاه سازی مردم منتشر کردیم.

 

وی افزود: طی این پیامها ضمن اطلاع رسانی وضعیت لحظه ای شهرستان آگاه سازی ها و اطلاع رسانی های مکرر به منظور مراقبت جدی از کودکان و سالمندان و همچنین رعایت پروتکل ها به مردم اعلام شد.

 

فرماندار هرسین اظهار داشت: با ورود هرسین به پیک وحشتناک چهارم کرونا تعداد فوتی ها و مبتلایان افزایش یافته و ظرفیت بستری و تخت های مراقبت های ویژه ی بیمارستان تکمیل است و کادر درمان نیز جهادگرانه‌ در میدان حضور دارد.

 

کنجوریان اظهار داشت: در صورت ادامه روند بی توجهی ها توسط تعدادی از شهروندان و بویژه اصناف مطمئناً به سمت وضعیت بحرانی و سیاه پیش میرویم.

 

وی افزود: وضعیت بحرانی فعلی نتیجه عادی انگاری ها ، مراسمات خاکسپاری ، عدم رعایت پروتکل ها ، مهمان ها ناخوانده ، مسافران ، دورهمی ها و سیزده بدر است.

 

فرماندار هرسین تصریح کرد: به شدت از تعدادی از همشهریان ، برگزار کنندگان تجمعات انبوه و خطرناک بویژه اصناف و قاریان گله مندم ، بخشی از دلائل خیزش وحشتناک کرونا و افزایش تعداد فوتی ها و مبتلایان به کرونا نتیجه اقدامات و عدم رعایت پروتکل ها و تشدید عادی انگاری ها توسط آنان است. 

 

کنجوریان اظهار داشت: بنابر نظر و اظهارات کلیه اعضای جلسه ی ستاد مدیریت کرونا ویروس شهرستان برای جلوگیری از ورود به وضعیت های اسفناک و خروج از وضعیت فعلی واقعا نیازمند همکاری جدی مبتنی بر عملگرایی توسط مردم و اصناف هستیم.

 

وی افزود: بر اساس اظهارات شهروندان و بررسی های بعمل آمده تجمعات در مطب پزشکان و داروخانه ها نگران کننده است لذا انتظار میرود این وضعیت اصلاح و ساماندهی شود.

 

فرماندار هرسین خاطرنشان کرد: به قاریان مجالس عزا آخرین اخطارها داده شده است و در صورت حضور در مراسمات مجوز فعالیت آنان باطل خواهد شد.

 

کنجوریان اظهار داشت: اتحادیه ها و اصناف در بحث مقابله با کرونا عملکرد خوبی نداشتند ، اداره صمت و اتاق اصناف باید نسبت به تغییر وضعیت و نظارت بر عملکرد آنان جدی تر باشند.

 

سرهنگ کرمی فرمانده سپاه ناحیه هرسین در ادامه این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: در طرح شهید سلیمانی حدود 90درصد شهرستان هرسین غربالگری شد و محله به محله و روستا به روستا این کار صورت گرفت که آخرین مرحله آن از 18اسفند تا 18فرودین انجام گرفت.

 

وی افزود: متاسفانه ما از دو ماه پیش این نگرانی را داشتیم ، تا وقتی که خود ما به این امر واقف نباشیم کار به همین روال است وقتی در سطح کلان کشور عادی انگاری میشود نتیجه این میشود.

 

فرمانده سپاه ناحیه هرسین خاطرنشان کرد: ستاد کرونا مصوب کرده که در تمام شهرهای قرمز و حاد فقط گروه شغلی 1مجاز به فعالیت هستند وقتی که مصوب شده باید انجام شد، 

 

کرمی در ادامه اظهار داشت: خیلی از مردم الان با وضعیت کرونایی در خانه هستند و جرات تست دادن ندارند متاسفانه قدرت انتقال ویروس بالاستف باید اتاق اصناف شهرستان وارد عمل شود تا وقتی در خانه نشسته ایم کاری انجام نمی شود.

 

وی افزود: با تمام توان پای کار هستیم و همه نیروهای امنیتی و مراقبتی را برای حمایت از کادر درمان پای کار می آوریم، بسته های معیشتی هم آماده است و منتظر اقدامات ستاد کرونای شهرستان هستیم.

 

فرمانده سپاه ناحیه هرسین تصریح کرد: باید کار فرهنگی هم صورت گیرد، مساجد ظرفیت خوبی است و میشود از طریق بلندگوی مساجد به مردم هشدار داد که وضعیت قرمز است، در فضای مجازی متاسفانه هیچ کاری انجام نمیشود، برخی از کانال های خبری شهرستان کارشان فقط انتقاد است و خبری از مباحث مراقبتی و بهداشتی در آنها دیده نمیشود.