پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه14:30 - 1400/02/08

کنجوریان: کارگران از عناصر و ارکان مهم توسعه و شکوفایی کشور هستند/ سرهنگ کرمی : راه شکست تحریم ها بازگشت به اقتصاد مقاومتی است

طی مراسمی با حضور کنجوریان فرماندار هرسین، سرهنگ محمدی فرمانده سپاه ناحیه ، شهبازی رئیس اداره کار شهرستان و سرگرد داوری مسئول بسیج کارگری به مناسبت هفته کار و کارگر از کارگران بسیجی نمونه شرکت پلیمر کرمانشاه تجلیل شد.

به گزارش دیوانگاه ،طی مراسمی با حضور کنجوریان فرماندار هرسین، سرهنگ کرمی فرمانده سپاه ناحیه ، شهبازی رئیس اداره کار شهرستان و سرهنگ دوم داوری مسئول بسیج کارگری به مناسبت هفته کار و کارگر از کارگران بسیجی نمونه شرکت پلیمر کرمانشاه تجلیل شد.

 

عبادالله کنجوریان فرماندار شهرستان هرسین در این مراسم ضمن تبریک هفته کار و کارگر و تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم طی سخنانی اظهار داشت :  اهمیت کار و کار کارگر به قدری والاست که مقام معظم رهبری در وصف اهمیت کارگر فرمودند : علاقه‌ و اشتیاق به کار بایستی در جامعه ترویج پیدا کند و کار به‌ عنوان ارزش شناخته بشود؛ به طوری که کارگر وقتی می گوید «من کارگرم»، احساس افتخار کند، احساس حقارت نکند ... چرا که کارگر ستون فقرات اقتصاد و ستون فقرات تولید است و بدون کار او هیج ثروتی اثرگذار و راهگشا نیست.

 

وی افزود: کارگران از عناصر و ارکان مهم توسعه و یکی از مهمترین زمینه سازان شکوفایی اقتصادی در کشور محسوب میشوند و با وجود تمام تنگناها از هیچ کوششی برای شکوفایی اقتصادی فروگذار نبوده اند.

 

فرماندار هرسین تصریح کرد: واحدهای صنعتی منطقه می بایست اموری چون امنیت شغلی و تامین معاش کارگران را در صدر برنامه‌های خویش قرار دهند تا این گروه از جامعه با امنیت خاطر در مسیر پیشرفت اقتصادی گام بردارند.

 

کنجوریان اظهار داشت: نامگذاری‌ سال جاری تحت عنوان تولید ، پشتیبانی ها ، مانع زدایی ها از سوی مقام معظم رهبری بسیار حکیمانه و هوشمندانه بود و این شعار باید بعنوان یک راهبرد حیاتی و چراغ راه در راستای خنثی نمودن جنگ اقتصادی دشمنان علیه نظام و کشور و همچنین تقویت بنیه ی اقتصادی کارگران و حمایت از آنان ترسیم شود.

 

 وی افزود: بدیهی است تحقق شعار سال جاری نیازمند یک نگاه کارشناسی و همه‌ جانبه به عوامل موثر بر آن است و در این راستا عامل کار و یا همان کارگر باید بصورت ویژه مورد حمایت قرار گیرد.

 

 فرماندار هرسین تصریح کرد: این هفته فرصت مغتنمی است برای پرداختن به وضعیت سلامت کارگران و لازم است یادآوری جدی داشته باشم نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی پیشگیری از کرونا در واحد های تولیدی و صنعتی شهرستان و توصیه میکنم مدیران عامل این واحد ها اهتمام ویژه ای در این راستا داشته باشند.

 

 سرهنگ کرمی فرمانده سپاه ناحیه هرسین در ادامه این مراسم اظهار داشت: قبل از انقلاب استکبار بر ما سلطه داشت و در بحث اقتصادی اگر قطعه ای نیاز به تعمیر یا تعویض داشت نیروهای کار ما حق نزدیک شدن به آنها را نداشتند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی تولیدات ما به سطحی رسیده که در بیرون از مرزها طالب زیادی دارد و این از برکات خون شهدا، تلاش ها و زحمات رزمندگان جبهه تولید و اقتصاد است.

 

,وی افزود: مقام معظم رهبری سالیان متعددی است که موضوع شعار سال را بر محور اقتصاد نامگذاری می کنند و در همان سالها موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که توجه به این موضوع می توانست ما  را در مقابل تحریم ها مصون کند.

 

 فرمانده سپاه ناحیه هرسین تصریح کرد:  متاسفانه مشکلات اقتصادی که امروز در جامعه داریم به دلیل بی توجهی به این موضوع است اگر به این موضوع توجه می کردیم قطعاً الان مشکلات کمتری داشتیم.

 

کرمی در ادامه اظهار داشت: بنده به نوبه خودم لازم می دانم از طرف سردار ریحانی فرمانده محترم سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه و همه سبزپوشان حریم ولایت تشکر کنیم از زحمات شما تلاشگران بسیجی عرصه تولید که در مقابل استکبار ایستادگی می کنید و توانسته اید در عرصه تولید تجریم ها را شکست دهید.