پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه19:22 - 1400/02/09
فرماندار هرسین :

تقویت فرهنگ کار و حرفه آموزی از پیش نیازهای اشتغال در شهرستان هرسین است

فرماندار شهرستان هرسین در جلسه ی شورای مهارت این شهرستان تقویت فرهنگ کار و حرفه آموزی را از مهمترین پیش نیازهای توسعه و ایجاد اشتغال در این شهرستان دانست.

به گزارش دیوانگاه ، عبادالله کنجوریان فرماندار شهرستان هرسین در جلسه ی شورای مهارت این شهرستان تقویت فرهنگ کار و حرفه آموزی را از مهمترین پیش نیازهای توسعه و ایجاد اشتغال در این شهرستان دانست.

 

 وی ادامه داد : پیش نیاز توسعه اقتصادی و اجتماعی تقویت فرهنگ کار است و چنانچه از این‌ مقوله بسیار مهم غافل باشیم یکی از ارکان مهم اشتغال زائل میشود و اشتغال مطلوب برای جویندگان کار نیز حاصل نمی گردد.

 

فرماندار شهرستان هرسین خاطرنشان کرد:  اگر‌ فرهنگ کار تقویت شود ، کار ضمن اینکه بعنوان یک ارزش تلقی میشود وضعیت اقتصادی و معیشتی خانواده مخصوصاً در حوزه کارگری متحول و تقویت میشود.

 

کنجوریان اظهار داشت:  افراد بیکار و جوانان جویای کار برای دستیابی به شغل مطلوب خود باید به سمت مهارت آموزی و حرفه آموزی حرکت کنند.

 

وی افزود:  با توجه به وجود صنایع بزرگ در هرسین تنها راه اشتغال و ورود افراد جویای کار به بازار کار مهارت آموزی و استفاده از ظرفیت آموزش های رایگان مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان می باشد.

 

فرماندار شهرستان هرسین تصریح کرد:  این جلسه با حضور فرماندار ، یاور محمدی مدیر کل فنی و حرفه ای و حسن عزیزی مدیر کل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه و در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

 

کنجورییان اظهار داشت:  در این جلسه همچنین مقرر گردید با توجه به نیاز صنایع بزرگ منطقه کلاس های آموزشی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای تشکیل گردد.