پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه14:08 - 1400/02/20
جادریان:

گرمای هوا و عدم بارش ضریب خطر آتش سوزی در مراتع و اراضی کشاورزی را افزایش داده است

جلسه ی ستاد مدیریت بحران شهرستان هرسین با موضوع اطفاء حریق در عرصه های منابع طبیعی و اراضی کشاورزی تشکیل گردید

به گزارش دیوانگاه ،جادریان در ابتدای این جلسه طی سخنانی بر کسب آمادگی‌های لازم توسط دستگاههای مربوطه جهت پیشگیری و همچنین مهار آتش سوزی در جنگل ها، مراتع و مزارع شهرستان تاکید کرد

 

وی بیان داشت : کلیه ی دستگاه‌های عضو ستاد بویژه بخشداری ها ، هلال احمر ، شهرداری ها ، جهاد کشاورزی ، محیط زیست و دهیاری ها می بایست ضمن همکاری با اداره منابع طبیعی نسبت به پیش بینی امکانات و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در راستای اطفاء حریق و جلوگیری از آتش سوزی در مراتع و مزارع اقدامات لازم را بعمل آورند.

 

جادریان تصریح کرد : شناسایی مناطق مستعد حریق و تهیه ی فهرست مناطقی که در سالهای گذشته دچار حریق شده اند می تواند ضمن جلوگیری از وقوع آتش سوزی های احتمالی ، اطفاء حریق را در کوتاه ترین زمان ممکن میسر سازد.

 

وی ادامه داد : شناسایی نیروهای امدادی در روستاهای شهرستان و همچنین استفاده از پتانسیل روستائیان آموزش دیده و سازمان های مردم نهاد ظرفیتی مهم در راستای اطفاء به موقع حریق محسوب می شود.

 

جادریان همچنین بر بروز رسانی اطلاعات مربوط به امکانات و تجهیزات اطفاء حریق در ادارات ، دهیاری ها ، کارخانجات و صنایع شهرستان شهرستان ( توسط اداره منابع طبیعی ) جهت استفاده در مواقع بحرانی تاکید کرد.

 

معاون فرماندار هرسین افزود : گرمای هوا و عدم بارش به موقع نزولات آسمانی ضریب خطر آتش سوزی در مراتع و اراضی کشاورزی را افزایش داده است ، لذا ضروریست شماره تماس ادارات عضو ستاد مدیریت بحران توسط بخشداری ها و دهیاران به روستائیان اطلاع رسانی شود.

 

جادریان افزود : در صورت وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی و مزارع کشاورزی کلیه ادارات بر اساس قانون موظف به همکاری با اداره منابع طبیعی هستند.

 

در ادامه این جلسه فرهاد ویسی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین پیرامون اهمیت موضوع و لزوم هوشیاری و آمادگی کامل ادارات عضو ستاد مدیریت بحران جهت مقابله با حریق های احتمالی در سطح عرصه های منابع طبیعی سخنانی ایراد داشت.

 

به گفته ی ویسی ایجاد آتش بر در جنگل کاریهای حاشیه بزرگراه هرسین به پلیس راه و جنگل کاری ریژلان ، برنامه ریزی جهت بکار گیری دیده بان در مناطق مستعد آتش سوزی ، انتشار کلیپ های آموزشی در خصوص پیشگیری از حریق در اراضی جنگلی و مرتعی ، تهیه نقشه های مناطق بحرانی شهرستان و همچنین تجهیز و فعال سازی ادوات اطفاء حریق پایگاه اطفاء حریق شهرستان از جمله اقداماتی است که توسط اداره منابع طبیعی شهرستان هرسین به منظور مدیریت ، پیشگیری و کنترل حریق انجام شده است .