پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه09:08 - 1400/06/28
رئیس شبکه بهداشت و درمان هرسین در گفتگو با دیوانگاه :

تزریق 42هزار دز واکسن در هرسین/ کاهش 30درصدی بستری ها

رئیس شبکه بهداشت و درمان هرسین گفت: وضعیت واکسن در هرسین خوب است و تا این لحظه حدود 42هزار دو در مجموع دز اول و دوم تزریق داشته ایم.

دکتر حمزه ای رئیس شبکه بهداشت و درمان هرسیندر گفتگو با دیوانگاهدر خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان اظهار داشت :وضعیت هرسن در حال حاضر دو قرمز است و این در حالی است که به طور میانگین روزانه یک نفر فوتی داشته ایم.

 

وی افزود:  تعداد موارد بستری در شهرستان 60نفر میباشد که نسبت به هفته گذشته 30درصد کاهش داشته ایم.

 

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان هرسین در خصوص وضعیت واکسیناسیون در شهرستان خاطرنشان کرد:  وضعیت واکسن در هرسین خوب است و تا این لحظه حدود 42هزار دو در مجموع دز اول و دوم تزریق داشته ایم. 

 

 

دکتر حمزه ای در خصوص دستورالعمل حذف شرط سنی در ترزیق واکسن اظهار داشت: بحث برداشته شدن شرط سنی در هرسین هم اجرا میشود ولی ما بخاطر اینکه ازدحام جمعیتی صورت نگیرد در مراکز تزریق واکسن شرط سنی را 5سال به سال کاهش میدهیم. 

 

 

وی افزود: با توجه به وضعیت شیوع بیماری و میزان مرگ و میر و بستری های ناشی از آن انتظار داریم مردم هر چه سریعتر با مراجعه به مراکز واکسیناسیون با رعایت پروتکل های بهداشتی واکسن خود را دریافت کنند. 

 

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در خصوص سهیمه واکسن شهروندان و نحوه دریافت آن تصریح کرد:  مسلماٌ هر دز واکسنی که وارد شهرستان میشود بر اساس نیاز منطقه است و شبکه بهداشت موظف به تزریق دز های اول و دوم در موعد های مقرر شده است.

 

 

حمزه ای اظهار داشت: بر این اساس اگر ما دز اول را برای شهروندان تزریق کنیم و سهیمه دز دوم را نداشته باشیم مسلماً باید پاسخگو باشیم.

 

 

وی افزود:  از طرفی اگر هر فرد دز اول واکسن خود را در شهردیگری زده باشد سهمیه دز دوم هم در همان شهر در نظر گرفته میشود.