پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه22:20 - 1400/07/06
دکتر علی رضایی:

دغدغه اصلی من در هرسین رفع مشکل بیکاری است/ پروژه درمانگاه تامین اجتماعی در هفته های آینده کلنگ زنی میشود

نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت : دغدغه اصلی من در هرسین رفع مشکل بیکاری است و این به لحاظ اینکه خودم بزرگ شده یکی از محلات در این شهرستان هستم این مشکل درد آور است.

به گزارش دیوانگاه ، دکتر علی رضایی نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی  در جمع پرسنل سپاه ناحیه هرسین در جلسه ای که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: دغدغه اصلی من در هرسین رفع مشکل بیکاری است و این به لحاظ اینکه خودم بزرگ شده یکی از محلات در این شهرستان هستم این مشکل درد آور است و از طرفی هم مشکلات حوزه انتخابیه به تبع مشکلات کشور است.

 

وی افزود: کسری بودجه در دولت زیاد است و متاسفانه دولت قبل کلیه هزینه های پروژه های کلان را که توسط پیمانکاران خارجی هم انجام میشد پرداخت آن را به دولت فعلی واگذار کرده است و این دولت هم مگر چقدر توان دارد.

 

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:   در دولت فعلی هم از جمله مشکلات جدیدی که ایجاد شده تجمعات پی در پی و سازمان یافته جلوی مجلس است که متاسفانه برخی هم با آنها همراهی می کنند، باید حواسمان باشد همه سران قوا در جریان وضعیت معیشتی مردم هستند.

 

رضایی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر هم دولت آقای رئیسی اقتصاد را با رویکرد ارتباط با کشورهای همسایه پی ریزی کرده که حدود 20کشور هستند و اگر بحث صادرات ما با این کشورها رونق داشته باشد و از طرفی بتوانیم نیازمندی های خودمان را از این طریق وارد کنیم تراز مالی ما بالا خواهد رفت و این امیدوار کننده است.

 

وی افزود: متاسفانه بدون تعارف باید عرض کنیم که اگر در گذشته بخشی از مشکلات شهرستان رفع میشد امروز انرژی ما صرف حل مسائل دیگری میشد هرسین در حال حاضر حدود 52کوچه خاکی دارد.

 

نماینده مردم هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:   بیش از 23هزار بیمه شده در سطح شهرستان داریم ولی کسی قبلا پیگیر درمانگاه تامین اجتماعی نشده است، در سال 1400سه مجوز به استان کرمانشاه داده شده است، یکی در شورای اقتصاد و دو مورد دیگر در معاونت درمان و بهداشت سازمان تامین اجتماعی اجرایی، مصوب و نهایی شد.

 

رضایی در ادامه اظهار داشت: مسئولین شهرستان های هرسین و کنگاور پیگیری بیشتری داشتند و زمین مشخص شد و تغییر کاربری صورت گرفت که در صورتی که موافقنامه از تهران برگردد ظرف یکی دو هفته آینده کلنگ زنی میشود.

 

وی افزود: در بحث آب  شرب هم دو بار با آقای نوبخت ملاقات داشتم  که در نهایت جزء طرح های اولویت دار قرار گرفت که حدود 70میلیارد در خصوص تامین خطوط انتقال و تعویض شبکه انتقال و حفر چاه و تعویض سیستم پمپاژ تصفیه خانه شهر هرسین مصوب شد و تا به امروز 10میلیارد از این تخصیص جذب شده و در تلاشیم که مابقی را هم جذب کنیم متاسفانه آخرین باری که بودجه برای هرسین جذب شده سال 97و حدود 750میلیون تومان بوده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: مشکل ما در بحث بیکاری ایجاد شغل است و باید با توجه به وضعیت فعلی به سراغ بخش خصوصی برویم، با پیگیریهای صورت گرفته فاز دوم پتروشیمی تا پایان سال 1400به اتمام میرسد با تکمیل این فاز میتوانیم 400نفر اشتغالزایی ایجاد کنیم که مصوب کردیم غیر از نیروهای بومی کسی به کارگیری نشود.

 

رضایی در ادامه اظهار داشت: در این راستا هم پیگیریهایی در خصوص راه اندازی کارخانه تراکتور سازی و قطعات وابسته صورت گرفته کارها در این خصوص نهایی شده و قرار شده کارشناسانی  برای جانمایی به حوزه انتخابیه اعزام شوند و این خبر خوبی برای شهرستان است.

 

وی افزود: از انتقادها استقبال می کنیم ولی انتقادی که سازنده باشد در بحث آسفالت کوچه ها قول گرفتیم به محض دریافت سهمیه قیر کوچه های خاکی هرسین آسفالت میشود.

 

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  در بین حدود 1500شهر در سراسر کشور 31شهر جزء شهرستان های دارای شاخص فلاکت هستند که متاسفانه هرسین هم جزء این شهرستان ها می باشد، تلاش می کنیم با طرح ها و پروژه های در دست انجام این وضعیت را بهبود ببخشیم و برای رفاه مردم داریم تلاش می کنیم و در این راستا نیاز به همکاری و همراهی مسئولین داریم.