پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه17:30 - 1401/03/31

کنکور 1401در هرسین با حضور ۱۴۳۸ شرکت کننده در ۵ گروه آزمایشی برگزار میشود/ شرایط مهیای برگزاری یک رقابت و ماراتُن علمی سالم و بانشاط می باشد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان هرسین گفت: آزمون امسال با حضور ۱۴۳۸ شرکت کننده در ۵ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی ،هنر و زبان های خارجی در ۱۳ حوزه امتحانی در سطح شهرستان هرسین برگزار می شود.

علی نور فتحی مدیر آموزش و پرورش شهرستان هرسین در  مصاحبه اختصاصی با خبرنگار دیوانگاه اظهار داشت با  هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرستان از جمله فرمانداری، شهرداری ، شورای شهر، نیروی انتظامی ، سپاه، شبکه بهداشت، دانشگاه  پیانور ، دانشگاه آزاد ، اداره برق و اداره آب ،  بر بسیج و همکاری تمام دستگاه ها تاکید شد و مقرر گردیدکه هریک از اعضا نسبت به انجام وظیفه خود نسبت به برگزاری این ماراتن علمی مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

وی افزود آزمون امسال با حضور ۱۴۳۸ شرکت کننده در ۵ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی ،هنر و زبان های خارجی در ۱۳ حوزه امتحانی در سطح شهرستان هرسین برگزار می شود.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان هرسین میزان شرکت کنندگان در آزمون گروه آزمایشی هنر را ۶۱ نفر اعلام نمودند  که از این تعداد ، ۳۵ نفر زن و ۲۶ نفر مرد می باشند.

 

وی زمان برگزاری آزمون رشته علوم انسانی را همزمان با علوم ریاضی وفنی عنوان کرد و افزود: در این گروه آزمایشی نیز در مجموع ۵۳۶ نفر شرکت کننده وجود دارد که از این تعداد ۳۲۵ نفر زن و ۲۱۱ نفر مرد می باشند . وی تعداد شرکت کنندگان در آزمون رشته ریاضی را مجموعا ۶۷ نفر اعلام کرد که ۲۸ نفر از آنها زن و ۳۹ نفر مرد هستند .

 

 

فتحی در ادامه بیشترین شرکت کننده را در گروه آزمایشی علوم تجربی عنوان کرد و اظهار داشت در این گروه ۶۳۷ نفر شرکت کننده وجود دارد که ۳۹۹ نفر زن و ۲۳۸ نفر از داوطلبان مرد می باشند.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان هرسین ،  آخرین آزمون را مختص گروه آزمایشی زبان های خارجی دانست و خاطرنشان کرد در این گروه ۱۳۷ داوطلب در مجموع رقابت می کنند که ۸۴ نفر زن و ۵۳ نفر مرد می باشند.

 

فتحی در ادامه اظهار داشت با تمهیدات در نظر گرفته شده و برگزاری جلسات توجیهی متعدد با مسئولین مرتبط و همچنین بازدید های مکرر از اماکن برگزاری آزمون در واقع تمام شرایط ، مهیای برگزاری یک رقابت و ماراتُن علمی سالم و بانشاط می باشد.

وی افزود به حول و قوه الهی از صبح روز چهارشنبه هشتم تیرماه ،  رأس ساعت ۷ صبح درب محل های آزمون بر روی داوطلبان باز می شود و در ساعت ۷/۳۰ دقیقه درب حوزه های آزمون بسته می شود .شروع رسمی آزمون نیز راس ساعت 8 صبح می باشد.

 

فتحی همچنین در خصوص زمان برگزاری آزمون اظهار داشت:  آزمون گروه هنر: چهارشنبه هشتم تیرماه - آزمون انسانی و ریاضی : پنجشنبه نهم تیرماه ، آزمون تجربی : جمعه دهم تیرماه ، آزمون زبان های خارجی:شنبه یازدهم تیرماه برگزار خواهد شد.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دانش آموزان شرکت کننده در این آزمون علمی مهم خاطرنشان کرد امیدواریم با همت و تدبیر مدیران و مسئولین دستگاه های اجرایی مرتبط بتوانیم با برگزاری کنکوری سالم و توام با آرامش ،  زمینه ارتقاء سطح علمی فرزندان این دیار را فراهم کنیم.