پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه21:12 - 1401/04/02

علی رضایی: هرسین مشکلات و چالش های فراوانی در حوزه درمان دارد/ محمدی: حق این مردم است که از بهترین امکانات بهره مند باشند

با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه و نماینده شهرستان هرسین در مجلس شورای اسلامی مشکلات حوزه بهداشت و درمان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش دیوانگاه ،دکتر محمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در جلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان هرسین طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از تلاشها و پیگیری مجدانه دکتر رضایی نماینده مردم شریف هرسین، صحنه و کنگاور در جهت حل مشکلات بهداشت و درمان حوزه انتخابیه اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان قطعا مشکلاتی وجود دارد که بیشتر به دلیل گستردگی این مجموعه است اما نباید خدمات انجام شده در حوزه سلامت را نادیده گرفت.

 

وی افزود: در بحران کرونا که یک محک جدی برای کل دنیا بود ، کادر بهداشت و درمان با تمام توان کوشیدند و به این دلیل و همکاری مردم است که هم اکنون شاهد کاهش چشمگیر این بیماری و مرگ و میر آن هستیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: طی شش ماه گذشته در استان بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده که یک جهاد بزرگ بود.

 

محمدی اظهار داشت: در شهرستان هرسین ۱۴ متخصص مشغول به کار هستند و عمده مشکل در این حوزه کمبود متخصص بیهوشی است که یک مشکل کشوری بوده که در حال برنامه ریزی در جهت رفع این مشکل هستیم.

 

وی افزود: هر چند مشکلات اقتصادی و تحریم های ناجوانمردانه وجود دارد اما همیشه هدف ما پیشرفت بوده و حق این مردم است که از بهترین امکانات بهره مند باشند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد:   در پایش به عمل آمده سیستم نور،  سرمایشی، فیبر نوری، HIS‌ و اتوماسیون بیمارستان و شبکه دارای مشکلاتی بود که مصوب گردید که بهسازی و اصلاح گردند و در حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی پس از این نشست ، معاونت غذا و دارو کمبودها را بررسی و امکانات مورد نیاز و مصوب را تامین نمایند.

 

محمدی اظهار داشت: مقرر شد دستگاه های اتوآنالایزر، سل کانتر ، دی سی شوک ، OPG توسط دانشگاه تامین و در اختیار شبکه قرار گرفته و لیست کمبود دارویی توسط شبکه تهیه و مرتفع گردد و همچنین بازسازی و تجهیز داروخانه بیمارستان در دستور کار معاونت غذا و دارو قرار گرفت.

 

وی در خصوص ساخت مرکز جامع سلامت بیستون افزود:  مقرر شد ارزیابی لازم توسط دفتر فنی دانشگاه صورت گیرد و زمین آن توسط شبکه مشخص و مستند سازی شود و همچنین در خصوص حصارکشی خانه های بهداشت برآورد لازم صورت گیرد و دو دستگاه یونیت دندانپزشکی نیز به شبکه هرسین تحویل گردد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان تصریح کرد: تامین اعتبار لازم جهت ملزومات اداری حوزه بهداشت و درمان شهرستان هرسین در نظر گرفته شد.

 

دکتر علی رضایی نماینده مردم هرسین ، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: هرسین یکی از شهرهای محروم استان کرمانشاه است . مشکلات و چالش های فراوانی در حوزه درمان در این شهرستان وجود دارد و درخواست ما از سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این است که با نگاه ویژه به این شهرستان ، این مشکلات را برطرف نمایند.

 

وی افزود: از جمله این مشکلات می توان به سیستم های سرمایشی و گرمایشی در مراکز بهداشتی ، درمانی شهرستان اشاره کرد. همچنین کمبود تجهیزات اداری و بیمارستانی از دیگر مشکلات این حوزه است .

 

رضایی ادامه داد: در خصوص محرومیت های این شهرستان با وزیر بهداشت و معاون وزیر گفتگو کرده ام و امیدواریم با همکاری ایشان و همراهی همیشگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، شاهد ارتقا حوزه بهداشت و درمان در شهرستان هرسین باشیم.