پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه15:44 - 1401/09/04

ایجاد عدالت درامر هنر از سیاست های دولت مردمی است

معاون هنری اداره‌کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: از سیاست های دولت مردمی ایجاد عدالت درامر هنر است و براین اساس یکی از شهرستانهای هدف برای گسترش هنر همگانی به صورت رایگان هرسین است که امیدواریم در ۱۲رشته از هفته آتی آغاز شود.

به گزارش دیوانگاه ،نشست تخصصی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با هنرمندان شهرستان هرسین برگزار شد.

 

 

این نشست باحضور هنرمندان انجمن های هنری تئاتر ،موسیقی، خوشنویسی و هنرهای تجسمی و سینمای جوان درمحل سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هرسین برگزار شد.

 

 

برفی معاون هنری اداره‌کل در این نشست با اشاره به محرومیت های شهرستان هرسین گفت: از سیاست های دولت مردمی ایجاد عدالت درامر هنر است و براین اساس یکی از شهرستانهای هدف برای گسترش هنر همگانی به صورت رایگان هرسین است که امیدواریم در ۱۲رشته از هفته آتی آغاز شود.

 

 

وی یکی از مهمترین مشکلات هنرمندان را عدم آشنایی با حقوق خود دانست و گفت: باید زمینه ای فراهم شود که هنرمندان به حقوق قانونی خود آشنا شوند و بتوانند در چارچوب قانونی فعالیت های خود را انجام داده و از امکانات مادی و معنوی برخوردار شوند.

 

 

وی با ابراز خرسندی از دیداربا هنرمندان هرسین گفت: هرسین شهری ریشه دارو دارای استعداد های فراوانی در عرصه های مختلف هنری است که باید ضمن شناسایی این استعدادها از پیشکسوتان و فعالان نیز بهره‌مند شد.

 

 

در ادامه الفتی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هرسین ضمن تشکر از حضور معاون وکارشناسان اداره‌کل گفت: در حوزه موسیقی نیازمند تاسیس آموزشگاه هستیم و در سایر حوزه ها می بایست به سمت آموزش در آموزشگاه های خصوصی با تعرفه مصوب برویم تاهم هنر در نقاط مختلف به صورت تخصصی فراگیر شود وهم در حوزه اشتغال زایی اقدام گردد.

 

 

وی ایجاد نگارخانه برای رونمایی از دستاوردهای هنری هنرمندان را ضروری دانست وخواستار حمایت اداره کل برای این مجموعه شد.

 

 

وی ادامه داد که انتظار داریم هرسین به عنوان منطقه محروم بصورت ویژه دیده شود وحمایت های مادی ومعنوی هدفمندی از هنر در این دیار کهنه صورت گیرد.

 

 

در پایان مراسم هنرمندان هرسینی به مدت ۲ساعت مهمترین دغدغه ها و انتظارات خود را درمیان گذاشتند.